Po posodobitvi tivoli ponuja spodoben motor, obilico opreme in konkurenčno ceno. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Po posodobitvi tivoli ponuja spodoben motor, obilico opreme in konkurenčno ceno. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Pritožujete se, da ne poročamo več o klasičnih neelektrificiranih avtih. Zdaj smo preizkusili enega takšnega. Na svet je prišel pred desetimi leti, leta 2015, vmes so ga redno osveževali, a tudi danes deluje, kot bi bil iz preteklega desetletja. To je dobro, to je njegova odlika. Avto ponuja močno protiutež modernim avtom, ki nas silijo, da se navadimo na nove ideje. Tivoli ostaja kot avto, ki smo ga navajeni.

KG Mobility

Ne, to ni Kitajski avto, to je južnokorejski avto … z 71-letno tradicijo. Začeli so s težko mehanizacijo, nato s terenci za težke terene, v devetdesetih so začeli vgrajevati Mercedes-Benzove dizle. Vmes so bili v lastništvu Daewooja, indijske Mahindre in kitajskega velikana SAIC, leta 2022 pa jih je kupil korejski industrijski konglomerat KG Group, ki ima med drugim v svoji lasti tudi ogromno jeklarsko in kemično podjetje, znamko Ssangyong pa so postopoma preimenovali v KGM. Tisti M na koncu pomeni mobilnost, torej KG Mobility.

Se je pa treba zavedati, da tudi KGM skuša voziti v korak s časom, in v tem pogledu je malce nespreten. Stikala so, a jih je težko pritiskati. Zaslon je, a je majhen in neintuitiven. In v korak s časom želi biti tivoli tudi tako, da ponuja danes že standardna Car Play in Android Auto zrcaljenje telefona v avto. Ne brezžično in ne prek USB-C, ampak prek USB-A priključka, a kar je najbolj presenetljivo, celoten zaslon lahko voznik prezrcali ne samo na sredinski zaslon, ampak tudi na tistega pred voznikom in s tem Car Play nadomesti merilnike. Čemu bi si to želeli, nam ni jasno.

Naslednja zadeva, kjer moti, da gre KGM v korak s časom, so opozorila. Recimo tisto za preveliko hitrost. Avto se oglaša z azijskimi melodijami, ki so sprva zabavna, ker so tako drugačna od piskov evropskih avtov, s časom pa se jih naveličamo in začnejo motiti. Sploh, ker tivoli v Sloveniji redno opozarja po krivem, pa tudi oglasi se že pri kilometer na uro čez hitrost.
Vozne lastnosti so kar v redu, ozko grlo je sicer natančnost krmiljenja, a se da zlahka shajati. Ročni menjalnik je danes že posebnost, tudi s to klasiko bo tivoli premamil marsikaterega kupca, ki noče sprejeti današnjih časov. Toda, menjalnik ni prav natančen.

Najmanjši model korejske znamke je pravi križanec. To izdaja že z robustnim videzom in skoraj 18-centimetrsko oddaljenostjo od tal. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Najmanjši model korejske znamke je pravi križanec. To izdaja že z robustnim videzom in skoraj 18-centimetrsko oddaljenostjo od tal. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Navdušil pa nas je motor, klasičen, bencinski, neelektrificiran. Res dobro pospešuje, je živahen, lahkoten, avto kar čaka, da ga poženemo. S pospeški pravzaprav prav preseneti in ob njih voznik razume tiste športno rdeče vstavke na maski. Seveda pospeški za sabo potegnejo porabo, osem litrov na sto kilometrov zlahka presežemo, a tudi pri umirjeni vožnji je takoj čez sedem.

Tudi prostornost je adut tega avta, čeprav je na zunaj majhen, a je bolj prostoren od malčkov. In ja, cena je nizka, a nizko ceno so dosegli s preprostostjo, ne pa s cenenostjo. To je tisto, kar bo verjetno pri marsikaterem kupcu prevladalo.

Tivoli KGM: ključni tehnični podatki

Motor: 1.5 GDI-Turbo (štirivaljni, bencinski)
Pogon: Dvokolesni, spredaj
Menjalnik: 6 - Stopenjski ročni
Največja moč: 120 kW
Največji navor: 280 Nm
Povprečna poraba na normnem krogu: 8,0 l/100 km
Največja hitrost: 193 km/h
Masa praznega vozila: 1.318 kg
Dolžina: 4.225 mm
Širina: 1.810 mm
Višina: 1.621 mm
Medosna razdalja: 2.600 mm
Prostornina prtljažnika: 423 l

Bencinski motor je presenečenje, je zmogljiv in močno pospešuje, tudi vozne lastnosti so solidne, za nizko porabo pa se je treba kar potruditi. Hitro je osemlitrska. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Bencinski motor je presenečenje, je zmogljiv in močno pospešuje, tudi vozne lastnosti so solidne, za nizko porabo pa se je treba kar potruditi. Hitro je osemlitrska. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Tivoli v dolžino meri 4,225 metra, kar pomeni, da se po velikosti umešča med suzuki vitaro in škodo kamiq. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Tivoli v dolžino meri 4,225 metra, kar pomeni, da se po velikosti umešča med suzuki vitaro in škodo kamiq. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Med vožnjo so nas zmotili nadležni opozorilni zvoki asistenčnih sistemov. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Med vožnjo so nas zmotili nadležni opozorilni zvoki asistenčnih sistemov. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Prijetno so nas presenetili veliki sedeži z mehkejšim oblazinjenjem. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Prijetno so nas presenetili veliki sedeži z mehkejšim oblazinjenjem. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Kompaktni križanec ponuja v kabini dovolj prostora nad glavo in za ramena. Tudi na zadnjih sedežih je dovolj prostora, manjka pa na zadnjih sedežih naslon za roke, pa tudi zračnik klimatske naprave. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Kompaktni križanec ponuja v kabini dovolj prostora nad glavo in za ramena. Tudi na zadnjih sedežih je dovolj prostora, manjka pa na zadnjih sedežih naslon za roke, pa tudi zračnik klimatske naprave. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Notranjost ni cenena. Korejci so uporabili kombinacijo aluminijastih okraskov, klavirske črnine in dobro sestavljene plastike. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Notranjost ni cenena. Korejci so uporabili kombinacijo aluminijastih okraskov, klavirske črnine in dobro sestavljene plastike. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Telefone boste morali za polnjenje priklopiti na kabel. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Telefone boste morali za polnjenje priklopiti na kabel. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Prtljažnik ima sicer skromnih 423 litrov, a je zasnovan praktično. Zadnji sedeži se zlagajo v razmerju 40/60. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Prtljažnik ima sicer skromnih 423 litrov, a je zasnovan praktično. Zadnji sedeži se zlagajo v razmerju 40/60. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak