Za razvoj motorjev brez odmične gredi je Koenigsegg ustanovil hčerinsko podjetje Freevalve. Foto: Freevalve
Za razvoj motorjev brez odmične gredi je Koenigsegg ustanovil hčerinsko podjetje Freevalve. Foto: Freevalve

Podjetje Freevalve je že pred nekaj meseci napovedalo, da razvija motor brez odmične gredi, zdaj pa ga je predstavilo v qorosovi kombilimuzini. Gre za prvi motor na svetu, zasnovan za množično proizvodnjo, ki ima namesto odmične gredi vgrajene pnevmatsko-hidravlično-elektronske aktuatorje.

Več moči in manjša poraba
Turbobencinar z 1,6-litra prostornine razvije 172 kilovatov (233 KM) in 320 Nm navora, kar pomeni, da prinaša 47 odstotkov več moči in 45 odstotkov več navora, obenem pa porabi 15 odstotkov manj goriva kot običajni motorji enake prostornine. Poleg tega je zaradi odsotnosti določenih sestavnih delov, kot sta odmična gred in neposredni vbrizg, tudi 20 kilogramov lažji, precej manjši in zato cenejši.

Izvršni direktor podjetja, Freevalve AB, Urban Carlson je povedal, da so tehnologijo freevalve testirali več let in uspelo jim je doseči izjemne rezultate. Za proizvajalca to pomeni precej manjše izpuste CO2, manjšo maso in manjše stroške, vozniki pa bodo dobili skoraj 50 odstotkov več moči in navora ob manjši porabi goriva.

Inovativni motor so predstavili v kombilimuzini qoros 3. Kljub dobrim rezultatom bodo pred serijsko proizvodnjo potrebna dodatna testiranja, za kar je kitajski proizvajalec namenil floto testnih vozil.

Freevalve from Freevalve on Vimeo.