Osamu Suzuki je bil rojen kot Osamu Macuda. Poročil se je z nečakinjo ustanoviteljice podjetja Šoko Suzuki in prevzel njen priimek. Leta 1958 se je pridružil podjetju, leta 1978 pa je postal njegov izvršni direktor. Foto: EPA
Osamu Suzuki je bil rojen kot Osamu Macuda. Poročil se je z nečakinjo ustanoviteljice podjetja Šoko Suzuki in prevzel njen priimek. Leta 1958 se je pridružil podjetju, leta 1978 pa je postal njegov izvršni direktor. Foto: EPA

Osamu Suzuki je avtomobilska legenda. Ne samo na Japonskem. Velja za najdlje dejavnega vodilnega direktorja v avtomobilski industriji. Danes 91-letni Suzuki se želi na skupščini junija letos odpovedati položaju predsednika proizvajalca avtomobilov, motociklov in motorjev. Novico je v javnost sporočilo podjetje.

Vnema Osamuja Suzukija glede varčevalnih ukrepov je naravnost razvpita. Med enim samim ogledom tovarne naj bi zaradi varčevanja z električno energijo iz vtičnic odvil 1900 svetilk. Višjim direktorjem je svetoval, naj ne izbirajo dražjih neposrednih železniških povezav. Foto: EPA
Vnema Osamuja Suzukija glede varčevalnih ukrepov je naravnost razvpita. Med enim samim ogledom tovarne naj bi zaradi varčevanja z električno energijo iz vtičnic odvil 1900 svetilk. Višjim direktorjem je svetoval, naj ne izbirajo dražjih neposrednih železniških povezav. Foto: EPA

Osamu Suzuki je bil 22 let predsednik uprave Suzukija, od leta 1978 do 2000. Potem je bil dve desetletji predsednik družbe, ki je lani dopolnila 100 let.
Vedno je bil znan po svoji odkritosti, železni volji po vztrajanju in neusmiljeni strogosti. "Rad bi umrl v boju," je nekoč dejal v intervjuju za revijo Automotive News.

Tudi slabi trenutki

Pod njegovim vodstvom je Suzuki na Japonskem vstopil v obsežen posel z miniaturnimi vozili (avtomobili kei). Ta skupina vozil predstavlja 40 odstotkov celotne prodaje vozil na Japonskem.

Odgovoren je bil tudi za osvajanje indijskega trga, kjer je Suzuki že od osemdesetih let med najbolj uspešnimi prodajalci avtomobilov.

Zgodovina podjetja in njegovega patriarha niso kronani le z uspehi. Dve strateški partnerstvi, eno z General Motors in eno z Volkswagnom, sta nazadnje propadli, saj Suzuki ni bil zadovoljen z vlogo mlajšega partnerja. Leta 2017 je Suzuki sklenil tehnološko sodelovanje s Toyoto, ki deluje nemoteno in je bilo leta 2019 razširjeno z navzkrižnim deležem.