RZ 450e je povsem novi električno-baterijski športni terenec in hkrati sploh prvi model znamke Lexus, ki je bil že od začetka zasnovan, zamišljen in razvit kot baterijsko-električno vozilo. Zato je postavljen na namensko platformo za električna vozila, ki prinaša veliko prednosti, kot so velika togost karoserije, nizko težišče in dolga medosna razdalja.
Glavni inženir Takaši Watanabe je pojasnil, da so želeli avtomobilskemu trgu ponuditi nekaj, kar še nima, vozniške lastnosti pa so edinstvene. Vozilo je na primer opremljeno z naprednim pogonom z elektronskim krmiljenjem brez mehanske povezave ter sprednjo in zadnjo električno osjo, ki delujeta v povezavi z novim nadzorom navora štirikolesnega pogona.
Udobno potovanje v tišini
Litij-ionska baterijska enota je v celoti integrirana v šasijo, pod tlemi kabine. Pri Lexusus zagotavljajo, daje baterijsko-električni pogon precej tišji, kljub temu pa se v kabini avtomobila sliši hrup s ceste in okolice. Zato so inženirji in oblikovalci precej pozornosti posvetili temu, da je ambient v kabini primerno miren in tih. To so dosegli s trojno strategijo: nadzorom hrupa, preprečevanjem vstopa hrupa v kabino in zmanjševanjem hrupa na zadnjih sedežih. Inženirji so uporabili tudi novo različico aktivnega nadzora zvoka, ki uporablja prostorski zvok za vnašanje frekvenc za odpravljanje hrupa v kabino prek zvočnih zvočnikov.
Električni SUV je opremljen z novima Lexusovima električnima pogonskima osema, ki sta bili predstavljeni že v električni različici modela UX 300e. To je kompakten modularni paket, ki ga sestavljajo motor, zobnik in krmilna enota, ki je med gnanimi kolesi. Uporablja se na sprednjih in zadnjih kolesih in deluje v povezavi s krmilnim sistemom štirikolesnega pogona. Sodelujejo tudi pri prilagajanju položaja vozila, pri oprijemu in porazdelitvi moči glede na vozne razmere.
Doseg več kot 400 kilometrov
Sprednji motor proizvede 150 kW, zadnji pa 80 kW, skupna sistemska moč pa znaša 230 kW. Zaradi optimizirane zasnove rotorja in statorja imata oba vrhunsko gostoto moči. Njihove kompaktne dimenzije pripomorejo tudi k prostornosti avtomobila, saj zagotavljajo več prostora v kabini in prtljažnem prostoru ter olajšajo namestitev baterije.
Litij-ionsko baterijo sestavlja 96 celic s skupno močjo 71,4 kW. Pri Lexusu izpostavljajo, da je bilo veliko pozornosti posvečene prav zmogljivosti baterije po 10 letih uporabe. RZ lahko po zagotovilih tovarne prevozil več kot 400 kilometrov v kombiniranem ciklu WLTP.
Avtomobil je opremljen z nekaterimi novimi tehnologijami za znamko Lexus.
Sploh prvič je na voljo panoramska streha, ki jo je mogoče zatemniti s posebnim premazom za zmanjšanje toplotnega sevanja. Na voljo pa je tudi poseben sistem za ogrevanje kabine. Novi sevalni grelniki so nameščeni v višini kolen pred voznikom in sovoznikom, pod volanskim drogom in spodnjo armaturno ploščo.
Poleg grelnikov sedežev in ogrevanega volanskega obroča pripomorejo k hitrejšemu segrevanju kabine in delujejo kot topla odeja okoli nog. Tako kot pri panoramski strehi pomagajo pri varčevanju z energijo in zmanjšujejo obremenitev klimatskega sistema.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje