Kraljeve zračne sile so premagale zmagovitega dirkalnika. Foto: Audi
Kraljeve zračne sile so premagale zmagovitega dirkalnika. Foto: Audi
Audi R-10 in harrier
Malo je manjkalo, da bi morali upoštevati fotofiniš. Foto: Audi

Nenavadni dvoboj se je zgodil pred očmi 5.000-glave množice, v britanskem mestu Goodwood, kjer je pretekli teden potekal festival najhitrejših avtomobilov.

Na štartni črti pred šprintersko, kilometer dolgo stezo sta si ob boku stala zmagovalec ene najuglednejših vzdržljivostnih dirk audi R-10 (na 24 ur Le Mansase se je v zgodovino vpisal kot prvo vozilo, ki je zmagalo z dizelskim motorjem) in letalo britanskih kraljevskih sil, lovec harrier.

Naj navedemo nekaj primerjav
Harrier je veliko starejši od svojega štirikolesnega nasprotnika. V uporabi je že več kot 30 let, prvič pa se je v boju izkazal leta 1982 v falklandski vojni, kjer so letala uspešno delovala z letalonosilk. Harrierji, ki slovijo, kot prva letala, ki lahko vzletajo vertikalno, pa so bila po tem še večkrat uporabljena v spopadih, nazadnje v operacijah nad Kosovom.

Audi R-10 je večletni projekt nemškega avtomobilskega velikana, ki je svoj cilj dosegel z zmago na Le Mansu. Poganja ga 5,5-litrski turbodizelski motor V12, ki razvije 478 kW (650KM). Sicer je veliko šibkejši od lovca, ki premore 11.025 kW (15.000 KM), a hkrati tudi veliko lažji.

In še razplet
Dirkač Allan McNish za volanom audija je s štarta potegnil nekoliko hitreje od letečega tekmeca, ki pa si je zmago v razburljivi dirki priboril šele v zadnjih metrih.