Kdor ustvari takšen avtomobil, se mu verjetno res ni bati za prihodnost. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Kdor ustvari takšen avtomobil, se mu verjetno res ni bati za prihodnost. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Jaguar XK
Letos se je začela proizvodnja druge generacije tega dvovratnega velikega kupeja. Foto: RTV SLO/Andrej Leban

Šef avtomobilskega giganta Alan Mulally je odpihnil dolgotrajna ugibanja o nadaljnji usodi tovarne prestižnih limuzin in kupejev.

Jaguar je na zelo dobri poti, in to je razlog, da bomo še naprej vlagali vanj, je pojasnil Mulally. Poteza sicer na prvi pogled ni najbolj jasna. Astona Martina je Ford prodal ravno takrat, ko se je izkopal iz večletnega životarjenja in je začel z dobičkom izdelovati odlične športne avtomobile.

Na drugi strani Jaguar nima tako bleščeče preteklosti, saj so morali lani vpoklicati na popravilo prav vse modele XJ letnika 2006/07, prodaja med letoma 2002 in 2006 pa je padla kar za 62 odstotkov.

Za dežjem vedno ...
A vse kaže, da pri Fordu, ki imajo Jaguar v lasti od leta 1990, verjamejo v prihodnost in dobičkonosnost te angleške znamke. Razloge za to imajo v številnih nagradah, ki jih pobirajo njeni modeli, nova limuzina XJ, kupe XK in v Detroitu predstavljena študija C-FX. Zaradi prave zmesi udobja, športnega duha in dokazane kakovosti so pred divjo mačko, kot kaže, vendarle še zelo sončni dnevi.

Modelska prenova pred vrati
Za osvežitev - trenutno so na trgu štirje jaguarjevi modeli. Vrh limuzinskega razkošja ponuja razred XJ, S-Type se uvršča v razred športnih luksuznih sedanov, X-Type je oznaka za limuzino in karavan srednjega premijskega razreda, medtem ko je Jaguarjeva športnost najbolje videna v razredu XK.

Novi XJ, četrta generacija Jaguarjevih zastavonoš, naj bi na trg prišel leta 2009. Novi razred XF, ki bo nadomestil S-Type, naj bi bil prvič predstavljen že letos v Frankfurtu. Drzni C-XF je zaenkrat še študija štirivratnega visokozmogljivega sedana.