Eden izmed štirih prodanih avtomobilov spada v razred B, zato ima Mazda tukaj velike načrte. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Eden izmed štirih prodanih avtomobilov spada v razred B, zato ima Mazda tukaj velike načrte. Foto: RTV SLO/Andrej Leban

Obljube Japoncev po videnem v Ženevi niso iz trte izvite, saj nova, 3,88 metra dolga mazda, zgrajena na novi osnovi, prepriča na zunaj in na znotraj. Če zraven dodamo še dodatke za udobnejšo in varnejšo vožnjo, potem se lahko tekmecem začne zares gubati čelo.

Pri zunanjosti novinka kot prva izmed Mazdinih modelov prinaša oblike, ki jih bodo povzeli tudi prihajajoči večji modeli. Poudarek je na dinamičnem oblikovanju, ki izžareva energijo in gibanje ter se, kot se spodobi za tako veliko vozilo, zelo lahko vozi po mestnih ulicah in išče parkirne prostore. Nenavadno razgibana je tudi notranjost, prevladujejo okrogli elementi, ki so razporejeni tako, da sta občutek velikega prostora in pregled nad cesto čim boljša.

Optimizacija se pri mazdi2 ne opazi le na zunaj, temveč tudi med uporabo. Okoli 100 kilogramov manj, kolikor v primerjavi z manj uspešno predhodnico tehta, omogoča večjo varnost in udobnejšo vožnjo, zaradi nižje mase je manjša tudi poraba goriva.

Motorja bosta sprva le dva bencinska, pri čemer bo imel manjši dve izvedenki. 1,3-litrski DOHC bo ponujal po 55 kW (75 KM) oz. 62 kW (84 KM) moči (različno od izvedenke standard ali power), večji pa bo imel na zalogi 76 kW (103 KM). Pozneje naj bi za evropske trge začeli v novinko vgrajevati še 1,4-litrski dizel. Menjalnik bo petstopenjski.

A. L.

Novinka je za 40 mm krajša od predhodnice, kar ji pri tovarni štejejo v prednost v primerjavi z vedno večjimi tekmeci. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Dizelski motor bo prišel šele pozneje. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Avtomobil bodo izdelovali le na Japonskem, oblika pa bo nekoliko prirejena po okusu kupcev za vsako celino posebej. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Notranjost je zelo prijetna, udobna in ergonomska. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
V avtomobilu prevladujejo okrogline. Foto: Mazda