Z videoprojektorji primerljivi digitalni matrični LED-žarometi uporabljajo tehnologijo DMD (Digital Micromirror Device). V vsakem žarometu je približno 1,3 milijona mikrozrcal, ki svetlobo razdelijo v majhne točke. Zato lahko krmiljenje žarometa poteka z maksimalno natančnostjo. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Z videoprojektorji primerljivi digitalni matrični LED-žarometi uporabljajo tehnologijo DMD (Digital Micromirror Device). V vsakem žarometu je približno 1,3 milijona mikrozrcal, ki svetlobo razdelijo v majhne točke. Zato lahko krmiljenje žarometa poteka z maksimalno natančnostjo. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Matrične žaromete poznamo. To so tisti, ki ne zaslepijo nasproti vozečih vozil. Ne zato, ker bi ugasnili dolgo luč, ampak zato, ker so sestavljeni iz več LED-svetil, in, ko kamera zazna, da nekaj prihaja naproti, izključi samo tisto diodo od nekaj desetih, ki bi slepila voznika nasproti vozečega vozila.

Zdaj lahko to funkcionalnost pomnožimo. Na voljo imamo 1,3 milijona majhnih mikrozrcal, ki lahko svetijo ali pa ne. Z Audijem S8, opremljenim z digitalnimi žarometi, smo se zapeljali v garažo, kjer nam je uradni govornik za audi A8 Marcel Hardetzki natančnejr pojasnil, kako žarometi delujejo: "Srce je čip DMD (angl. digital micro mirror device). Na tem čipu je 1,3 milijona mikrozrcal s stranico, dolgo osem mikrometrov. Svetloba se usmeri na ogledalca, ki se zaprejo do pettisočkrat na sekundo. Tako lahko svetlobo odbijamo na cesto, ali jo preusmerimo in projiciramo različne slike, na primer informacije."

Ena od novih funkcij, ki jih to omogoča, so smerne in orientacijske luči za vožnjo na avtocestah. Žarometi v tem primeru oddajajo svetlobno preprogo, ki še posebej močno osvetljuje lastni vozni pas. Predvsem na gradbiščih orientacijska osvetlitev vozniku intuitivno pomaga pri ohranjanju smeri na voznem pasu. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Ena od novih funkcij, ki jih to omogoča, so smerne in orientacijske luči za vožnjo na avtocestah. Žarometi v tem primeru oddajajo svetlobno preprogo, ki še posebej močno osvetljuje lastni vozni pas. Predvsem na gradbiščih orientacijska osvetlitev vozniku intuitivno pomaga pri ohranjanju smeri na voznem pasu. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

V veliko pomoč med vožnjo

Stefan Berlitz, vodja razvoja luči pri Audiju, je dodal: "Svetlobno podprto usmerjanje ponuja možnost pomoči pri menjavi pasov na avtocesti s projekcijo. S tem je vožnja varnejša. Orientacijski svetlobni trakovi tudi na podeželskih cestah kažejo vozniku, kje na vozišču je. Dodatna prednost je usmeritev razločnega simbola na cestišče. Ta simbol se kot dopolnilo opozorilu na okvaro ali nezgodo v kabini projicira neposredno na cesto v voznikovem zornem kotu. Dodatna varnost za vse udeležence v prometu, ki jo omogoča digitalizacija. Ta modul najdemo v matričnem modulu na sredini žarometa, zadaj so še hladilni element, matrični in t. i. low beam element (kratek domet)."

Pri odklepanju in zapuščanju avtomobila lahko digitalni matrični LED-žarometi ustvarijo dinamične animacije v okviru funkcije prihajam domov/zapuščam dom, ki so projicirane na tla ali na steno. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Pri odklepanju in zapuščanju avtomobila lahko digitalni matrični LED-žarometi ustvarijo dinamične animacije v okviru funkcije prihajam domov/zapuščam dom, ki so projicirane na tla ali na steno. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Digitalne tudi luči zadaj

Izpopolnjeni audi A8 je serijsko opremljen z digitalnimi zadnjimi OLED-lučmi (organske svetleče diode). Ob naročilu avtomobila sta na voljo dve svetlobni grafiki zadnjih luči, pri različici S8 pa kar tri. V sistemu Audi "drive select" je v načinu "dynamic" na voljo spet drugačna svetlobna grafika, ki je razpoložljiva samo v tem načinu.

Digitalne zadnje OLED-luči imajo v kombinaciji z asistenčnimi sistemi tudi funkcijo senzorjev približevanja: če se drugi udeleženci v prometu mirujočemu audiju A8 od zadaj približajo na manj kot dva metra, se aktivirajo vsi segmenti OLED-luči. Druge funkcije vključujejo še dinamične smernike, pri odklepanju in zapuščanju avtomobila pa lahko digitalni matrični LED-žarometi ustvarijo dinamične animacije v okviru funkcije prihajam domov/zapuščam dom, ki so projicirane na tla ali na steno.

Kako žarometi delujejo v praksi, si lahko pogledate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.