MAN je v zadnjem času oklestil proizvodnjo in se usmeril zlasti v izdelovanje tovornjakov in avtobusov. Foto: EPA
MAN je v zadnjem času oklestil proizvodnjo in se usmeril zlasti v izdelovanje tovornjakov in avtobusov. Foto: EPA
Scanio, ki slovi po naprednih tovornjakih, je pred leti neuspešno poskušal prevzeti že Volvo. Foto: EPA

MAN je delničarjem Scanie, med katerimi sta največja Volkswagen in Investor, ponudil 9,6 milijarde evrov oz. nekaj več kot 440 švedskih kron za delnico, plačal pa naj bi z denarjem. Največja delničarja, Volkswagen in Investor AB, še nista poenotila stališča.

Volkswagen (18,7-odstotni delež in 34,32-odstotni delež glasovalnih pravic), ki v nasprotju z Investorjem (10,87-odstotni delež in 29,4-odstotni delež glasovalnih pravic) prodaji za zdaj še nasprotuje, naj bi bil pripravljen svoj delež prodati le, če bi pridobil lastniški delež v MAN-u. Izkupiček naj bi Volkswagen namenil za prestrukturiranje avtomobilske proizvodnje v Zahodni Nemčiji, kjer je presežnih 20.000 delavcev.

Vodstvo MAN-a je sicer že doseglo dogovor z Renaultom S.A.S, ki ima v Scanii 2,85 odstotka delnic (5,18 odstotka glasovalnih pravic). MAN upa, da bo s ponudbo uspel doseči 90 odstotkov vseh glasovalnih pravic.

Vodstvo Scanie je sicer prevzemno ponudbo zavrnilo.

Nastanek največjega proizvajalca
Če bi posel uspel, bi s 120.000 izdelanimi tovornjaki in 13.000 zaposlenimi postal največji evropski proizvajalec tovornjakov, saj bi družba po tržnem deležu prehitela tako Volva kot tudi DaimlerChryslerja in Mercedesa Benza.

Analitiki opozarjajo, da je bila poglavitna težava MAN-a njegova premajhna rast, ki se je kazala v visokih stroških proizvodnje. Te bi precej znižalo povezovanje, kar bi omogočalo dolgoročno preživetje na zahtevnem trgu gospodarskih vozil.

Tako MAN kot Scania naj bi obstali kot blagovni znamki, tudi število zaposlenih naj bi ostalo nespremenjeno, 80.000. Evropski komisar za konkurenčnost verjetno ne bo oviral posla, saj je Unija že leta 2001 dovolila povezovanje Volva in Renaulta.