Nova Mazdina inovativna tehnološka generacija prihodnosti zajema popolnoma nove agregate, menjalnike, karoserijo in podvozje. Uvajanje tehnologije se bo začelo prihodnje leto, eden glavnih ciljev pa bo zmanjšanje porabe goriva in izpustov ogljikovega dioksida pri vseh Mazdinih modelih, kar bodo dosegli tudi s pomočjo zmanjševanja teže sestavnih delov vozil. Mazda želi do leta 2015, v primerjavi z letom 2008, v svetovnem obsegu modelov zmanjšati porabo goriva do 30 odstotkov. Poznejše faze Mazdinega tehnološkega razvoja pa bodo postopoma vključevale regenerativne zavorne in hibridne sisteme.
Napredna tehnologija bo kupcem na voljo v atraktivnih embalažah različnih modelov, ki bodo oblikovno sledili liniji, začrtani s podobo konceptnega vozila shinari.
Kodo ali duša gibanja, izražena z obliko
Shinari je oblikovalski koncept športnega kupeja s štirimi vrati, ki po prepričanju oblikovalcev jasno izžareva nov oblikovalski pristop znamke, poimenovan Kodo. Zadnjega naj bi zaznamovale ključne besede hitrost, napet trenutek in očaranje. Japonska beseda »shinari« označuje močno, a hkrati enostavno zasnovo, ki je obenem tudi trdno zgrajena, prav tako pa označuje gibanje človeka ali živali, ki s svojim premikanjem nakazuje hitro gibanje.
Oblikovalce je pri snovanju koncepta vodila ideja, da mora moč izžarevati prav vsak izmed sestavnih delov zunanjosti. To jim je tudi uspelo, saj je videti, kot da bo avtomobil začel pospeševati, tudi ko miruje. Na agresivno zasnovanem sprednjem delu je mogoče opaziti evolucijo oblike blatnikov modela RX-8, ki se zlivajo z zasnovo zadnjega dela, kar daje občutek nenehnega spreminjanja oblike. Seveda pri shinariju ne gre brez značilne peterokotne maske hladilnika in aerodinamične zasnove koncepta, ki vzbuja pozornost tudi s podobnimi linijami v notranjosti, kjer ne manjka zanimivih konstrukcijskih rešitev.
Skyactiv obsega celoten ustroj vozila
Očem bolj skrita pa bo konstrukcija vozila, ki jo bo v prihodnosti zaznamovala tehnologija skyactiv z novimi bencinskimi in dizelskimi agregati, novimi ročnimi in samodejnimi menjalniki, lažjimi karoserijami ter agilnejšim podvozjem.
Bencinski motor skyactiv-g bo odlikovala nizka poraba goriva brez uporabe električnih komponent, kar je sicer značilnost hibridnih agregatov. Kompresijsko razmerje tovrstnega visokozmogljivega bencinskega motorja z neposrednim vbrizgom goriva bo 14,0:1, kar je najvišje kompresijsko razmerje med serijsko izdelanimi bencinskimi motorji in mu omogoča 15 odstotkov manjšo porabo goriva in 15 odstotkov višji navor.
Dizelski agregat skyactiv-d pa postavlja rekordno kompresijsko razmerje v višini 14,0:1, kar je najnižja vrednost med dizelskimi motorji. Rezultat inovacije bo 20 odstotkov manjša poraba goriva in čistejše izgorevanje. Brez dragega poznejšega postopka za zniževanje dušikovih oksidov bo motor ustrezal okoljevarstvenim normam euro 6.
Nižja poraba goriva in več dinamike
Samodejni menjalnik skyactive-drive pa po zagotovilih konstruktorjev združuje prednosti navadnega samodejnega menjalnika, brezstopenjskega menjalnika CVT in menjalnika z dvojno sklopko. Podaljšano območje prestavnih razmerij pripomore k boljši učinkovitosti pretvornika navora, izboljšanju prenosa navora in zagotavlja neposrednejši občutek v vožnji, ki je primerljiv z ročnim menjalnikom. Nov menjalnik naj bi zagotavljal tudi do sedem odstotkov nižjo porabo goriva kot pri zdajšnjem samodejnem menjalniku.
Novi ročni menjalnik skyactive-MT pa bo posebno lahek in kompakten z manjšim notranjim trenjem ter nižjo porabo goriva. Kompaktna velikost menjalnika bo omogočala učinkovitejšo razporeditev komponent pogona. Kratki hodi in lahkotno prestavljanje pa spominjajo na menjalnike pri športnih avtomobilih.
Lažja vozila kljub novim sklopom opreme
Pri zniževanju porabe goriva in nižjih izpustih ogljikovega dioksida pa Mazda stavi tudi na zniževanje teže vozil. Osrednjo vlogo pri doseganju zastavljenih ciljev bosta imela struktura karoserije skyactiv-body in podvozje skyactiv-chassis. Nova visokonatezna karoserija bo osem odstotkov lažja in 30 odstotkov odpornejša, po zagotovilih konstruktorjev pa bo združevala izjemne varnostne in vozne lastnosti. Nižjo težo bo zagotavljala uporaba jekla z visoko trdnostjo in izboljšani vezni elementi. Novo podvozje, katerega del je tudi 14 odstotkov lažje vzmetenje, pa bo omogočalo natančno krmiljenje in še udobnejšo vožnjo.
Besedilo: M. Kr.
Foto: Mazda
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje