Audijevi inženirji so poudarili odlične vozne lastnosti. Bistvo razvoja je bilo zagotoviti natančno, lahkotno in nevtralno obnašanje med vožnjo, pri kateri je z opcijskim podvozjem s prilagodljivimi blažilniki razlika med udobjem in športnostjo še bolj opazna. Veliko natančnejše je postalo tudi krmiljenje, ki je pri novem modelu na voljo izključno kot progresivno krmiljenje. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Audijevi inženirji so poudarili odlične vozne lastnosti. Bistvo razvoja je bilo zagotoviti natančno, lahkotno in nevtralno obnašanje med vožnjo, pri kateri je z opcijskim podvozjem s prilagodljivimi blažilniki razlika med udobjem in športnostjo še bolj opazna. Veliko natančnejše je postalo tudi krmiljenje, ki je pri novem modelu na voljo izključno kot progresivno krmiljenje. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Peter Knauer, vodja razvoja voznih lastnosti pri Audiju, je za Avtomobilnost pojasnil, kaj točno so imeli v mislih inženirji: "Želeli smo poudariti, kako natančno vodljiv in stabilen je avtomobil. Kako lahko ga je nadzorovati. Izboljšave v primerjavi s predhodnikom so res velike."

To lahko potrdim. Na perfektnih gorskih ovinkih se novi S5 vozi izjemno. Pravzaprav se sploh ne spomnim, da bi že kdaj vozil kak bolj ubogljiv avtomobil. Avto gre točno tja, kamor želiš, in to brez obotavljanja, pa tudi brez pritoževanja. Za volanom so se mi besede inženirja Petra Knauerja iz ovinka v ovinek bolj potrjevale. Kot bi se peljal po tračnicah.

Audi A4 je postal A5, obdržal je klasičen pogonski sklop – bencinski in dizelski motor. Hkrati A5 ni več 4-vratna limuzina, ampak 5-vratni sportback ali pa karavanski avant. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Audi A4 je postal A5, obdržal je klasičen pogonski sklop – bencinski in dizelski motor. Hkrati A5 ni več 4-vratna limuzina, ampak 5-vratni sportback ali pa karavanski avant. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Tudi športni S5 je hibrid

Žal bo v mnogih primerih denarnica ukazala izbiro modela A5, a zdi se, da bi se razum morda celo strinjal, da S5 niti ni preveč čustvena izbira. Dinamika je samo dodaten bonus, pri običajni umirjeni vožnji je namreč S5 popolnoma miren, prijazen in celo varčen avto. Konji namreč samo potrpežljivo čakajo v pripravljenosti. Tudi zato, ker je tudi ta športni audi S5 hibrid.

Pogon pri športnih modelih S5 temelji na 3,0-litrskem motorju V6 TFSI z močjo 270 kW (367 KM) in optimiziranem postopku zgorevanja, prvič s turbopolnilnikom z variabilno turbinsko geometrijo (VTG) in tehnologijo MHEV plus. Prenovljen menjalnik z dvojno sklopko S tronic v modelu S5 je zasnovan za večji navor in prispeva k manjši teži na sprednji premi, hkrati pa omogoča večjo okretnost. Delna elektrifikacija z novim 48-voltnim sistemom MHEV plus prinaša manjše emisije CO2 z elektrificiranimi voznimi komponentami in visoko učinkovitostjo rekuperacije. Pri modelu S5 so serijsko uporabili tudi športni diferencial quattro z vektoriranjem navora v kombinaciji z nastavljivo sklopko štirikolesnega pogona, ki je prilagojena za še boljšo prečno dinamiko.

Z novo arhitekturo elektronike se tehnologija v notranjosti združuje z udobjem. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Z novo arhitekturo elektronike se tehnologija v notranjosti združuje z udobjem. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Ne razmetava z energijo

Audijeve inženirje smo vprašali tudi o tem, kako so izboljšali mehki hibridni pogon (MHEV)? Razložili so nam, da nov sistem MHEV plus, ki temelji na 48-voltnem električnem sistemu, podpira motor z notranjim zgorevanjem in hkrati povečuje njegovo zmogljivost. Nov generator pogonskega sklopa (TSG) omogoča delno električno vožnjo, ki prispeva k manjši porabi goriva in tudi emisij. Prihranek pri motorju 2.0 TDI (150 kW, pogon na sprednji kolesi/quattro) na primer prinaša prihranek do 10 g/km oz. 0,38 l/100 km, pri motorju 3.0 TFSI z motorjem V6 (270 kW, quattro) pa celo do 17 g/km oz. 0,74 l/100 km (v standardnem voznem ciklu WLTP).

Novi modeli so daljši in širši. Audi poleg tega povečuje obseg serijske opreme, s čimer A5 in postavlja v višji srednji avtomobilski razred. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Novi modeli so daljši in širši. Audi poleg tega povečuje obseg serijske opreme, s čimer A5 in postavlja v višji srednji avtomobilski razred. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

TSG lahko za kratek čas motorju z notranjim zgorevanjem doda do 18 kW (24 KM) električne moči. Pri zaviranju pa sistem s pomočjo rekuperacije vrača energijo v baterijo z močjo do 25 kW. Zato obračanje vozila, tudi parkiranje, poteka v električnem načinu. Zaradi možnosti uporabe izključno električnega kompresorja klimatske naprave lahko klimatska naprava deluje tudi, ko vozilo stoji pred semaforjem in motor z notranjim zgorevanjem ne deluje.
tehnologija MHEV je vključena v vse različice, S5 in A5, z dvokolesnim pogonom ali štirikolesnim pogonom, tako v modelih TDI kot TFSI.

Vabimo vas, da modela A5 in S5 podrobneje spoznate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.