Vožnja je uglajena in enostavna, takšna, kot naj bi bila v električnih vozilih. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost/Nace Erjavec
Vožnja je uglajena in enostavna, takšna, kot naj bi bila v električnih vozilih. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost/Nace Erjavec

Ko sem se pred več kot tremi leti na eni izmed Mercedesovih predstavitev pogovarjal z Robertom Lešnikom, Slovencem, ki že leta uspešno vodi njihovo oblikovalsko ekipo, mi je navdušeno dejal: "Počakaj, da vidiš naše električne avtomobile." Že takrat so jih imeli večino narejenih in – kot je dejal Lešnik – z njimi se ne bo začela zgolj brezemisijska vožnja, temveč se je z njimi začela tudi nova oblika Mercedesovih zvezd.

Najmanjši, a prepoznaven EQ

EQA je najmanjši model v električni družini EQ. A ni majhen. V dolžino meri skoraj štiri metre in pol, z ogledali je širši od dveh metrov, in če niste višji od 162 centimetrov, čezenj ne boste videli. Tudi tehta več kot dve toni. Na cesti je prepoznavni član družine EQ, za kar imajo zasluge značilna črna maska, modri elementi v žarometih in s svetlobnim LED-rakom povezani zadnji luči.

Še dobro, da za uravnavanje toplote v vozilu skrbi toplotna črpalka. Ta je že del serijske opreme, zaradi njene majhne porabe pa posledično ostane več energije za vožnjo. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost/Nace Erjavec
Še dobro, da za uravnavanje toplote v vozilu skrbi toplotna črpalka. Ta je že del serijske opreme, zaradi njene majhne porabe pa posledično ostane več energije za vožnjo. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost/Nace Erjavec

V notranjosti EQA-ja se ne počuti dobro zgolj voznik, ampak tudi sopotniki, ki imajo dovolj prostora ne glede na to, kje sedijo. Voznik pa ima pred seboj odličen volanski obroč, razumljivo razporejena stikala, s katerimi lahko upravljamo večino opravil in funkcij ter osrednji zaslon, ki je bil eden boljših že v klasičnih Mercedesovih avtomobilih. Enota MBUX je odzivna na naše kretnje, glasovno upravljanje in dotike, še pomembnejše pa je to, da se enota nenehno uči in prilagaja voznikovim željam in potrebam.

Z modelom EQA pri Mercedesu odpirajo vrata v njihovo električno mobilnost. Čeprav je njihov najmanjši model z vsebino prinaša vse, kar bodo ponujali tudi večji modeli. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost/Nace Erjavec
Z modelom EQA pri Mercedesu odpirajo vrata v njihovo električno mobilnost. Čeprav je njihov najmanjši model z vsebino prinaša vse, kar bodo ponujali tudi večji modeli. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost/Nace Erjavec

Realen doseg med 300 in 400 kilometri

Električni motor ponuja moč 140 kW, kar zadostuje, da EQA z mesta do 100 km/h pospeši v 8,9 sekunde, največja hitrost pa je elektronsko omejena na 160 km/h. A bolj kot podatki o zmogljivostih so za večino uporabnikov pomembni podatki baterije. Visokonapetostna litij-ionska baterija je spravljena pod potniško kabino na sredini avtomobila in ponuja kapaciteto 66,5 kWh.

V idealnih razmerah lahko to zadostuje za doseg do 415 kilometrov, seveda pa je to odvisno tudi od zunanjih temperatur. Pozimi temperature pod lediščem krepko zarežejo v zmogljivost baterije, zato je doseg prej dobrih 300 kot pa 400 kilometrov.

Vabimo vas, da končno oceno mercedesa EQA spoznate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.