Manj pa je tistih, ki so katerega izmed najljubših primerkov ohranili tudi kasneje, ko so že lahko sedli za volan štirikolesnika v merilu 1:1, in še manj tistih, ki so si zbiranje avtomobilskih pomanjšav izbrali za svoj hobi.
Kljub temu upadu zanimanja številnih za »avtomobilčke«, ki jih seveda v zrelejših letih raje poimenujejo miniature, pa je ponudba kakovostnih miniatur, namenjenih predvsem zbiralcem in manj igranju, zelo velika.
Stroge zahteve po kakovosti
Večina »resnih« izdelovalcev avtomobilskih miniatur se seveda zaveda zahtevnosti kupcev njihovih izdelkov in bolj ali manj uspešno izpolnjuje nekaj osnovnih pogojev, med katerimi so brez dvoma visoko uvrščeni doslednost pri pomanjšavi izvirnikov, kakovost materialov in izdelave ter aktualnost ponudbe.
Omenjeno v veliki meri vpliva na tržno ceno, dejansko vrednost pa določa tudi količina izdelanih primerkov in njihova iskanost.
Več različnih meril pomanjšav
Najbolj razširjena merila z največjim izborom modelov so 1:18, 1:24 ter 1:43, ki so med zbiralci tudi najbolj priljubljena.
Še posebej prvo, ki kljub svoji »miniaturnosti« omogoča izdelavo številnih podrobnosti v notranjosti in na zunanjosti posameznega modela, vzmetenja, povezave volana s kolesi in odpiranje vrat, motornega in prtljažnega pokrova ter še česa, kar povečuje vrednost izdelka. Izdelava omenjenega je seveda pri miniaturah manjših mer dražja in tako zahtevna, da se zanjo izdelovalci ponavadi ne odločajo in doslednost pri podrobnostih v potniški kabini, motornem delu, količini premičnih delov pada, s tem pa tudi navdušenje številnih zbirateljev.
Seveda pa obstajajo tudi navdušenci nad malimi miniaturami, pri katerih povečuje vrednost njihova majhnost oziroma so kot dopolnilo različnim dioramam in železniškim maketam, na primer v merilu 1:87 oziroma HO.
Reklama tudi za originale
Ponudba posameznih modelov v tem ali onem merilu pa je odvisna tako od »tržnih napovedi« o zanimanju kupcev kot tudi strategije samih izdelovalcev originalov, ki pogosto zelo dobro sodelujejo z izdelovalci miniatur in jim z željo po kakovostnih zbirateljskih modelih zagotovijo dostop do »vzorcev« in seveda pričakujejo doslednost pri izdelavi pomanjšave.
Miniature so namreč lahko tudi dober reklamni material, in ne le zbirateljski predmet, ki ga posamezniki uvrstijo v zbirko zaradi želje po zbiranju čim večjega števila miniatur enega samega vozila ali pa celotne palete posamezne znamke. Seveda pa so za ustvarjanje zbirk poleg omenjenih možni tudi številni drugi kriteriji. Na primer glede na izdelovalce, avtomobilski razred, merilo, letnik in še marsikaj.
Različni kriteriji za zbirke
Kaj pravi zbiratelji miniatur pri slednjih najprej pogledajo in najbolj cenijo, ni mogoče splošnoveljavno določiti, saj se prednostna lista menja, tako kot tudi razlogi za kopičenje malih štirikolesnikov. Različna pa je tudi predanost hobiju, ki lahko vodi v dolgoletno iskanje in zbiranje kakovostnih primerkov, povezovanje v okviru različnih zbirateljskih društev in svojevrstno preučevanje avtomobilske zgodovine.
Priložnosti za srečanja tovrstnih navdušencev je kar nekaj, saj so miniature na primer redne gostje na vseh avtomobilskih salonih, številne znamke ponujajo svoje modele v prodajnih salonih z originali, k povezovanju zbirateljev in predvsem v pomoč pri iskanju želenih trofej pa seveda pripomore tudi svetovno medmrežje. Prodaja bolj kakovostnih miniatur iz višjega cenovnega razreda pa je našla prostor celo v nekaterih TV-prodajah.
Nadomestek originala
Seveda pa je poleg tistih pravih navdušencev nad miniturnim svetom štirikolesnikov veliko več tudi tistih, ki so zadovoljni že z bolj ali manj naključno pridobljenim primerkom pomanjšave originala, ki ga imajo ali pa bi si ga želeli imeti v svoji garaži.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje