Kar 85 odstotkov mlajših kolesarjev je odgovorilo, da jih med vožnjo najbolj skrbi, da jim bo na cesto skočil otrok, se pravi, da bi poškodovali koga drugega, starejše e-kolesarje pa predvsem skrbi, da sami ne bodo kos izzivom sodobnega intenzivnega prometa. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Kar 85 odstotkov mlajših kolesarjev je odgovorilo, da jih med vožnjo najbolj skrbi, da jim bo na cesto skočil otrok, se pravi, da bi poškodovali koga drugega, starejše e-kolesarje pa predvsem skrbi, da sami ne bodo kos izzivom sodobnega intenzivnega prometa. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Pomembno je dodati, da so nas zanimali predvsem mladi vozniki e-skirojev in e-koles. Raziskava Zavarovalnice Triglav je namreč pokazala, da imajo mladi drugačne strahove kot starejši.

Raziskava kaže, da se med vožnjo z e-skirojem le dobra polovica voznikov počuti varne, tretjina lastnikov e-skiroja pa je že doživela nezgodo. Le vsak četrti uporabnik pri vožnji z e-skirojem vedno uporablja čelado, čeprav je skoraj dve tretjini takih, ki menijo, da bi čelada morala biti obvezna vedno in za vse. Ana Cergolj Kebler, vodja varne mobilnosti v Zavarovalnici Triglav, je o strahu med vožnjo e-skiroja in e-kolesa povedala: "V raziskavi, ki smo jo izvedli med več kot 800 e-kolesarji in vozniki e-skirojev, vidimo, da imajo mladi drugačne strahove kot starejši. Če večino, kar 85 odstotkov mlajših kolesarjev, skrbi, da jim bo na cesto skočil otrok, torej, da bi poškodovali koga drugega, starejše e-kolesarje skrbi, da sami ne bodo kos izzivom, ki jih prinaša promet.

Poškodbe glave in zlomi

A izkušnja starejših voznikov nam kaže, da ko govorimo o ranljivih udeležencih, nabora ne smemo skrčiti na pešce, kolesarje, voznike e-skirojev in motoriste. Nove talne oznake, sobivanje različnih hitrosti na istih površinah in s tem povečana dinamika v stisko postavlja tudi starejše voznike. Strah je torej na obeh straneh. In pri tem se ne bojimo le zase, ampak tudi za druge. Naj dodamo še nekaj statističnih podatkov, ki vsekakor utemeljujejo strah. Znano je, da so posledice nesreč z e-skiroji pogosto zelo hude, primerljive z nesrečami mopedistov in motoristov.

Najpogostejše so poškodbe glave, zlomi zgornjih in spodnjih udov, poškodbe mehkih tkiv. Približno 17 odstotkov voznikov e-skirojev nosi čelado, vendar le 1 odstotek tistih, ki vozijo najet e-skiro. V letu 2023 sta v prometnih nesrečah umrla dva voznika električnega kolesa. V letu 2023 se je hudo telesno poškodovalo 30 voznikov električnih skirojev.

Vabimo vas, da si ogledate še prispevek o e-skirojih iz oddaje Avtomobilnost.