Tokrat smo v Avtomobilnosti raziskali
Tokrat smo v Avtomobilnosti raziskali "družinsko ustreznost" peugeota 5008 in ga postavili ob bok njegovemu sorodniku, modelu 3008. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Kaj se pravzaprav danes dogaja na trgu? Vodji prodaje P Automobili Import Luki Sekuliću smo povedali, da sami še vedno dobivamo precej sporočil in komentarjev ljudi, ki sprašujejo po velikih družinskih avtomobilih in enoprostorcih. Zakaj pri Peugeotu pravijo, da ni povpraševanja po klasičnih enoprostorcih? "Družinski avtomobili so širša tema. Včasih so bili to enoprostorci, zdaj pa so njihovo vlogo prevzeli SUV-ji. V našem primeru je to peugeot 5008."

Od enoprostorca do športnega terenca

V prvi generaciji je bil enoprostorec, v drugi pa je že postal športni terenec. Tretja generacija je nadgradnja druge. Enoprostorci so orali ledino na področju družinskih vozil, hkrati pa so ponujali tudi višje sedenje. To je bilo ljudem še bolj všeč od prostornosti. V športnih terencih se sedi visoko, imajo pa tudi to karakteristiko, da so bolj markantni. Ljudje avtomobile kupujejo tudi z očmi. Ko jim je nekaj všeč, se za to zadevo tudi bolj zanimajo.

Vseeno se nam zdi, da športni terenci po prostornosti težko konkurirajo enoprostorcem, kot smo jih poznali. Sekulića smo vprašali, ali lahko moderen SUV zadosti tem potrebam? "Odvisno od uporabnika. Alternativa je v velikih vozilih. V primeru Peugeota je to model traveller. Ampak tu smo že na področju potniških kombijev. Tisti, ki res potrebuje veliko prostora, ima torej alternative. Na koncu pa se proizvajalci prilagajajo trendu na trgu. 70 do 80 odstotkov trga v vseh segmentih pokrivajo SUV-ji."

3008 in 5008 poleg električnega pogona poganja tudi blagi hibrid. Gre za 1,2-litrski trivaljni bencinski motor z električno podporo, ki s svojimi značilnostmi, predvsem dodajanjem moči in navora v nižjem območju vrtljajev, precej učinkovito nadomešča celo turbodizelski motor. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
3008 in 5008 poleg električnega pogona poganja tudi blagi hibrid. Gre za 1,2-litrski trivaljni bencinski motor z električno podporo, ki s svojimi značilnostmi, predvsem dodajanjem moči in navora v nižjem območju vrtljajev, precej učinkovito nadomešča celo turbodizelski motor. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Primerjali smo 3008 in 5008

Oba Peugeotova modela, 3008 in 5008, smo postavili bok ob bok, oziroma kolo ob kolo. Hitro je postalo jasno, da sta oblikovno do sredine, oziroma do B-stebrička povsem identična, enako pa velja tudi za njuno notranjost in tehniko, ki se skriva pod motornim pokrovom. Glavna razlika nastopi, ko sedemo na zadnjo klop in ko odpremo prtljažna vrata.

5008 namreč ponuja še tretjo sedežno vrsto, torej pomožni šesti in sedmi sedež. Po zaslugi dolgih zadnjih vrat se tudi v tretjo vrsto dostopa razmeroma preprosto, zadaj pa imamo več prostora za potnike zaradi daljše medosne razdalje, ki je za 16 centimetrov daljša od modela 3008.

5008 in 3008 se pri porabi goriva med seboj praktično ne razlikujeta, saj je razlika med maso enega in drugega le 70 kilogramov. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
5008 in 3008 se pri porabi goriva med seboj praktično ne razlikujeta, saj je razlika med maso enega in drugega le 70 kilogramov. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Udobno sedenje v tretji vrsti za dve odrasli osebi ni mogoče, ta dva sedeža sta bolj namenjena sosedovima otrokoma, ki jih recimo peljemo na izlet ali pa kakšno nogometno tekmo. Recimo do višine maksimalno 170 centimetrov bo še nekako šlo. Višja strešna linija v zadnjem delu pa prinaša še nekoliko več prostora za potnike v drugi vrsti vozila.

Zadaj razkošje prostora

Že v modelu 3008 se na zadnji klopi peljemo zelo udobno. Čeprav je zadek modela 3008 zaključen zelo atraktivno, v kupejevskem, oziroma fastback slogu. V drugi vrsti modela 5008 imamo še nekoliko več prostora po višini, po mojem mnenju pa je še pomembnejša prednost bolj svetla kabina, ki jo prinašajo ta precej večja stekla v zadnjem delu vozila. Tako bo vožnja na daljših poteh za potnike zadaj precej prijetnejša.

Tako pri umirjeni, hibridu primerni vožnji, pridemo tudi do dovolj ugodne povprečne porabe, ki glede na meritve z našega testnega kroga znaša 6,2 litra na 100 kilometrov pri mešanem ciklu. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Tako pri umirjeni, hibridu primerni vožnji, pridemo tudi do dovolj ugodne povprečne porabe, ki glede na meritve z našega testnega kroga znaša 6,2 litra na 100 kilometrov pri mešanem ciklu. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Glavna prednost modela 5008 je, da je njegova notranjost v zadnjem delu precej modularna. Vsak sedež se lahko preprosto zlaga posebej, s tem pa seveda prilagajamo razmerje med številom sedežev in prostorom, ki nam še ostane na voljo za prtljago. Če boste imeli postavljeno tretjo vrsto, bo prostora za prtljago ostalo bolj malo, kar je popolnoma običajno za ta segment vozil. Takrat imamo na voljo le dobrih 300 litrov prostora, kar pomeni le kakšen malo večji kovček. Največja razlika med modeloma 3008 in 5008 pa se pojavi tedaj, ko tretjo vrsto zložimo. Razlika med prostornostjo prtljažnika je takrat skoraj dvakratna.

Vabimo vas, da peugeota 5008 še bolje spoznate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost. Modela 3008 in 5008 sta na voljo tudi z električnim pogonom, ki smo ga že preizkusili tudi na dolge proge. Odpeljali smo se namreč na potovanje proti Bavarski in tam ugotovili, da se novi Peugeotov električni pogon odlično obnese – sploh, ko govorimo o njegovi učinkovitosti. Vse ugotovitve s prvomajskega eksperimenta vam ponujamo v ločenem prispevku.