Pred začetkom prodaje serijskih različic je namreč Toyota 600 vozil namenila za testiranja v znanstvene in raziskovalne namene. Na podlagi analize rezultatov se bodo odločili, ali je treba za velikoserijsko različico še kaj spremeniti.
Prius plug-in je hibridno vozilo z električnim in bencinskim motorjem. Oba motorja lahko delujeta samostojno ali hkrati, elektromotor pa deluje – na primer pri zaviranju – tudi kot generator energije. Blok akumulatorskih baterij se iz 220 V električnega omrežja napolni v uri in pol, vozilo lahko z enim polnjenjem prevozi do 20 kilometrov s hitrostmi do 100 km/h. Po tovarniških podatkih za 100 kilometrov motor porabi 2,6 litra goriva, na kilometer pa izpuha 59 gramov ogljikovega dioksida.
Preizkušena kombinacija bencinskega in elektromotorja
Klasični agregat v hibridni sovpregi predstavlja 1,8-litrski bencinski motor z največjo močjo 73 kW (99 KM) in največjim navorom 192 Nm. Električni agregat pa zmore 60 kW (82 KM) in navor 207 Nm. Skupna največja moč, ki jo dosežeta agregata ob hkratnem delovanju, je 136 KM (101 kW).
Nova tehnologija PHV temelji na uveljavljeni Toyotini tehnologiji Hybrid Synergy Drive, vgrajeni v velikoserijski model prius. V primerjavi z zadnjim je poraba goriva pri različici plug-in še za 30 odstotkov nižja, novost pa je tudi blok litij-ionskih baterij, ki zagotavlja večji doseg vozila le z električnim pogonom.
Doseg 20 kilometrov, ki je seveda odvisen tudi od načina vožnje posameznega voznika in dejanskih prometnih razmer med vožnjo, naj bi zadostoval dnevnim potrebam večine uporabnikov vozil v urbanih okoljih. Takih uporabnikov pa bo čedalje več, saj naj bi do leta 2015 kar 70 odstotkov Evropejcev živelo v urbanih okoljih in dnevno prevozilo le do 20 kilometrov.
Kmalu tudi novi modeli s hibridnim pogonom
Pri Toyoti si seveda želijo pridobiti čim večji delež kupcev in pospešeno izboljšujejo ter uvajajo hibridno tehnologijo tudi v druge modele. Priusu bo jeseni sledil auris, nato pa postopoma še deset modelov na različnih svetovnih trgih, da bi dosegli skupno letno prodajo vsaj milijon hibridnih vozil. Ta naj bi po mnenju Toyotinih predstavnikov uporabnikom zagotavljala boljšo mobilnost kot vozila le z električnim pogonom, saj ima voznik vedno izbiro med polnjenjem z elektriko ali pa obisk klasične bencinske črpalke.
Dejstvo je namreč, da infrastruktura za polnjenje baterij v vozilih še zdaleč ne ustreza morebitnim potrebam in uporabniki ne morejo računati na neomejeno mobilnost, ki jo vsaj teoretično zagotavljajo klasični pogonski agregati. Čeprav je polnjenje mogoče iz klasičnega električnega omrežja, za množičnejšo uporabo vozil s tehnologijo plug-in preprosto še ni dovolj javno dostopnih polnilnih postaj. Med morebitne kupce se tako za zdaj uvrščajo predvsem lastniki individualnih hiš, ki lahko vozilo varno priklopijo na omrežje na domačem dvorišču.
M. Kr., Foto: Marko Krautberger
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje