V Pragi so “besede postale meso” oziroma – po avtomobilsko – maketa je postala avto. Lani je Škoda predstavila obsežno paleto prihajajočih električnih modelov in na Češkem smo si ogledali šest skulptur oziroma obrisov, ki so govorili o tem velikem načrtu. Zdaj je prvi izmed teh šestih modelov dobil svojo končno obliko. V živo smo spoznali novi model elroq.
Elroq je kompaktni SUV oziroma električni karoq. Ta dimenzijska umestitev pomeni, da je to eden najpomembnejših avtomobilskih segmentov v Evropi. Obenem pa je to drugi Škodin SUV z električnim pogonom za modelom enyaq.
Na uradni svetovni premieri v Pragi smo lahko Škodinega novinca predvsem opazovali. Tisto, kar je najprej pritegnilo našo pozornost, je nov oblikovalski jezik. Ta se imenuje "modern solid". Posebnost je nova črna obrazna maska "tech-deck", ki nadomešča prvotno masko "crystal face" in ki jo bodo sčasoma prevzeli tudi drugi Škodini modeli. Za masko so skriti vsi potrebni senzorji asistenčnih sistemov, vključno z radarjem in sprednjo kamero. Dražji žarometi so opremljeni z matrično tehnologijo s štirimi ločenimi moduli LED in petimi prilagodljivimi načini osvetlitve.
Tudi zadnje luči imajo stoodstotno diodno tehnologijo. Bolje opremljene različice imajo tudi "dinamične smernike". Elroq je prva Škoda z napisom Škoda na sprednjem pokrovu motorja, z novo 2D pisavo.
Prečiščene linije in reciklirane komponente
Nov oblikovni jezik zaznamuje tudi notranjost vozila, ki prinaša nekaj novih oblikovnih poudarkov za Škodo in nepogrešljive “simply clever” rešitve.
Ena izmed zanimivih novih “preprostih in pametnih” rešitev je tudi v prtljažniku, kamor bomo lahko odslej polnilni kabel pospravljali kar v mrežo, neposredno pod polico. Prostornina prtljažnika je v klasični postavitvi 470 litrov, s podiranjem zadnje vrste sedežev se lahko poveča na 1580 litrov.
Notranjost vozila je večinoma reciklirana. Tako so številne komponente izdelane iz starih plastenk, starega tekstila ali starih ribiških mrež. Skupna prostornina odlagalnih mest je 48 litrov.
Kaj pa tehnične značilnosti?
Elroq, ki je osnovan na skupni koncernski električni platformi, ne bo namenjen le vožnji v urbanih središčih, pač pa tudi avanturam zunaj asfaltnih cest. Na voljo bo tudi z dvema elektromotorjema oziroma električnim štirikolesnim pogonom, uradni doseg z večjo baterijo pa znaša celo več kot 560 kilometrov.
Kupci tega avtomobila bodo lahko izbirali med štirimi različnimi pogoni, s kapaciteto baterije od 55 do 82 kWh in močjo elektromotorja od 125 do 220 kW. Izbirati bo mogoče med izvedenkami z enim elektromotorjem in pogonom zadaj, na voljo bo tudi izvedenka z dvema elektromotorjema in pogonoma na vsa štiri kolesa. Doseg po ciklu WLTP je od 370 do 560 kilometrov.
Baterijo elroqa bomo lahko z izmeničnim tokom polnili s standardnimi 11 kilovati, z enosmernim tokom pa bomo lahko z največjo močjo 175 kilovatov baterijo od 10 do 80 odstotkov napolnili v 28 minutah.
Veliko pozornosti so posvetili tudi zvoku vozila, ki na primer pri nizkih hitrostih opozarja pešce.
Še več o tem in vseh drugih novostih, ki jih prinaša elroq, pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost. Pred videoobjektiv so stopili tudi Škodini strokovnjaki.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje