Sistem v pilotnem projektu je izdelan tako, da lahko voznik pantograf izklopi iz mreže, če želi obiti ali prehiteti počasnejše vozilo. Foto: Scania
Sistem v pilotnem projektu je izdelan tako, da lahko voznik pantograf izklopi iz mreže, če želi obiti ali prehiteti počasnejše vozilo. Foto: Scania

Na Švedskem načrtujejo, da bodo do leta 2030 izvedli popolno elektrifikacijo transporta tovornjakov. Pred kratkim so že začeli preizkušati prvi pilotni projekt, prihodnje leto pa sledi začetek drugega projekta.
Švedska agencija za promet dela dva projekta, ki bi to skandinavsko državo do leta 2030 osvobodila tovornjakov na fosilna goriva. Prvi projekt se je že začel.
Gre za neke vrste polavtonomni tovornjak, ki spominja na električni trolejbus. Trolejbus je električno vozilo, podobno avtobusu, ki se dotika dveh električnih žic, preko katerih z dvema drogovoma - trolama dobiva elektriko.
Zato so dvokilometrski avtocestni odsek E16 elektrificirali, podobno kot pri mreži trolejbusov. Sistem so razvili pri Siemensu. Na streho devet ton težkega tovornjaka Scania-G 360 4×2 so postavili pantograf oziroma tokovni odjemnik, ki prenaša električno energijo iz drsnega (kontaktnega) vodnika do vozila, ki vozi v realnih razmerah.
Pelje tudi tam, kjer ni mreže
Zamisel je, da bi se tovornjaki napajali z elektriko s pomočjo kontaktne mreže, ki poganja elektromotor z močjo 130 kilovatov in 1050 Nm navora. Na delih, kjer trenutno mreža ni postavljena, elektromotor energijo pridobiva iz litij-ionske baterije, ki omogoča električni doseg do treh kilometrov poti.
V pilotnem projektu je tovornjak znamke Scania opremljen tako z elektromotorjem kot standardnim SUS-motorjev na biodizel s prostornino 13 litrov.