Pogon novega peugeota 308 je lahko bencinski, dizelski ali hibridni, prihaja pa tudi popolnoma električni. Tokrat smo preizkusili bencinskega. Gre za kombinacijo 1,2-litrskega turbo trivaljnika s 96 kilovati moči in 8-stopenjskega samodejnega menjalnika. Povprečna poraba goriva ob zmerni vožnji se giblje okoli 6 in pol litra na 100 prevoženih kilometrov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Pogon novega peugeota 308 je lahko bencinski, dizelski ali hibridni, prihaja pa tudi popolnoma električni. Tokrat smo preizkusili bencinskega. Gre za kombinacijo 1,2-litrskega turbo trivaljnika s 96 kilovati moči in 8-stopenjskega samodejnega menjalnika. Povprečna poraba goriva ob zmerni vožnji se giblje okoli 6 in pol litra na 100 prevoženih kilometrov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

V ekipi Avtomobilnosti reportaž s testov avtomobilov skoraj nikoli ne začenjamo z obliko vozila. Pravzaprav je niti posebej ne izpostavljamo, saj nas zanimata predvsem tehnika in uporabnost vozila, po drugi strani pa je o njej tudi zelo nehvaležno govoriti, ker je različnih mnenj nešteto.

Če že, pa se pri obliki pogosteje ustavimo ob testih novih peugeotov. Naša teza ni znanstveno podprta, ampak ko smo poslušali ljudi, ki smo jih srečali med testom in z njimi spregovorili kakšno o tem avtomobilu, so bili nad obliko le navdušeni.

Napreden zabavno-informacijski sistem

Potem pride na vrsto uporabniška izkušnja. Najpomembnejša značilnost peugeotove notranjosti ostaja posebna zasnova volanskega obroča, ki je zelo majhen in si ga nastavimo nekoliko nižje kot običajno. Razlog je v tem, da na merilnike gledamo nad volanskim obročem.

Področje, kjer izstopa, je udobje. Zato poskrbi dobro nastavljeno vzmetenje, ki izjemno učinkovito blaži neravnine slovenskih podeželskih cest. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Področje, kjer izstopa, je udobje. Zato poskrbi dobro nastavljeno vzmetenje, ki izjemno učinkovito blaži neravnine slovenskih podeželskih cest. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

To rešitev pri Peugeotu uporabljajo že kar nekaj časa, v vseh svojih modelih in že od samega začetka precej deli mnenja. Mi smo se nanjo že navadili in v resnici je lahko ob pravi nastavitvi sedeža zelo dobra, predvsem v mestu volan sukamo zelo priročno in lahkotno. Zaslon nad volanskim obročem ponuja prikaz podatkov v tridimenzionalni tehniki, a ta rešitev je predvsem zelo lična. Zaslon ponuja različne prikaze, ki jih lahko prilagajamo.

Povsem nov je tudi osrednji zaslon, v resnici gre za dva zaslona. Manjši zaslon ponuja bližnjice do funkcij, ki jih največ uporabljamo. Všeč nam je, da si lahko bližnjice nastavimo poljubno in da lahko izbiramo med številnimi funkcijami. Virtualne tipke so precej velike, kar pomeni, da jih med vožnjo, ko se vozilo trese, ne bomo zgrešili.

Potniška kabina je povsem nova. Poleg zanimivega oblikovanja jo zaznamujeta predvsem zvočna zatesnitev in občutek kakovosti materialov, ki sta med najboljšimi v tem segmentu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Potniška kabina je povsem nova. Poleg zanimivega oblikovanja jo zaznamujeta predvsem zvočna zatesnitev in občutek kakovosti materialov, ki sta med najboljšimi v tem segmentu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Končno smo dočakali slovenski jezik

Všeč nam je, da je Peugeot ohranil velik gumb za nastavljanje glasnosti in še nekaj gumbov do najpomembnejših funkcij.

Priložnost za napredek vidimo pri glavnem zaslonu. Ta je sicer bogat z naborom funkcij in vrhunsko grafično dodelan, a nekoliko premalo odziven. Veliko je tudi preveč globokih menijev. Je pa dobro, da lahko sistem odslej s sistemoma android auto ali appe carplay povežemo brezžično. Novi 308 je v prodajno paleto Peugeota prvič prinesel tudi slovenski jezik.

Kako udoben in vodljiv je avto, pa izveste v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.