Dvolitrskega lepotca s turbomotorjem lahko poganjata etanol in tudi bencin. Foto: Saab
Dvolitrskega lepotca s turbomotorjem lahko poganjata etanol in tudi bencin. Foto: Saab
saab biopower
Avtomobil na bioetanol v okolje spusti manjšo količino CO2-ja kot bencinska različica. Foto: Saab

Nagrado revija podeljuje vsako leto, zmagovalca pa izberejo na podlagi tehnološko najizvirnejšega dosežka.

Iznajdba je lahko povezana tudi z varnostjo avtomobila, varovanjem okolja, udobnostjo ali majhno porabo goriva. V letošnjem finalu, v katerega so izmed 20 kandidatov uvrstili pet vozil, je švedski Saab strokovnjake prepričali z ekološkim modelom, ki za zagon uporablja okolju prijazno kombinacijo bencina in bioetanola.

Okolju prijazen športnik
Saab 9-5 biopower z dvolitrskim turbomotorjem v okolje spusti manjšo količino ogljikovega dioksida (CO2) kot njegov bencinski brat, prav tako pa v primerjavi z bencinarjem (150 KM, 240 Nm) razvije 20 odstotkov več moči (180 KM) in 16 odstotkov več navora (280 Nm). Avtomobil ima poleg okoljevarstvenih lastnosti zato tudi športni pridih, saj se z mesta do 100 km/h požene v le 8,5 sekunde.

Saabov model je opremljen tudi s sistemom trionic, ki nadzoruje in oceni kakovost goriva. Voznik lahko tako na bencinski postaji, če ni na voljo primernega etanola (E85), še vedno izbere bencin.