Toyota prevzema prednost Američanom. V Detroitu je na ogled postavila privlačen športni koncept, hibrid FT-HS. Foto: Toyota
Toyota prevzema prednost Američanom. V Detroitu je na ogled postavila privlačen športni koncept, hibrid FT-HS. Foto: Toyota
NAIAS je odprl vrata novinarjem, drugi obiskovalci bodo morali počakati do 13. januarja. Foto: EPA
Chevrolet volt
Chevrolet volt bo stopil v boj za prevlado nad hibridi. Foto: Chevrolet

Čeprav je avtomobilska industrija v zadnjih letih v krizi, pa to ljubitelje štirikolesnikov ne ovira, da si ne bi ogledali najbolj vroče novosti v svetu avtomobilizma, ki so se na enem mestu zbrali v Detroitu.

Pod drobnogled je letos vzeta ameriška avtomobilska industrija, še posebej ponos najmočnejše svetovne velesile General Motors, ki utegne kmalu izgubiti naslov najmočnejšega na svetu. Na prvo mesto se namreč prebija japonska Toyota, ki je v ZDA nadvse priljubljena.

Cobo v znamenju hibridov
V središču Cobo bo, tako kot že pretekla leta, pozornost poleg k tradicionalnim lepotcem z notranjim izgorevanjem zaradi visokih cen nafte usmerjena tudi k vozilom, prijaznim do okolja, pri katerih izstopajo predvsem tista na električni pogon.

Ob vse večjem splošnem segrevanju in rekordnim cenam za sodček nafte so svetovni proizvajalci avtomobilov primorani vlagati gromozanska sredstva v razvoj hibridnih vozil. Na tem področju je najmočnejši igralec prav Toyota, ki naj bi letos na ameriškem tržišču prodala kar 300.000 tovrstnih vozil. Leta 2006 se je prodaja ustavila pri številki 191.000.

Američani nič več številka ena
Med najbolj prodajane modele se poleg priusa, ki ga vozijo tudi številni zvezdniki (John Travolta), uvršča še novi camry. Po prodaji je japonski velikan že premagal ameriškega Chryslerja, enako pa naj bi se zdaj zgodilo tudi s Fordom in z GM-om, ki je zadnjih 80 let najmočnejši člen v avtomobilski verigi proizvajalcev.

Ne mirujejo pa tudi pri GM-u, ki v Detroitu predstavlja nekdaj pozabljeno idejo o električnih avtomobilih, konceptni avtomobil chevrolet volt, ki porabi zelo malo goriva. Ameriški velikan je "ubil" prejšnji model EV1, predstavljen leta 2003, in vse moči preusmeril v volt, ki bo v prihodnjih letih nosilec njihove proizvodnje med hibridi, na trg pa naj bi prispel v dveh oziroma treh letih.

NAIAS za javnost vrata odpira 13. januarja, obiskovalci pa si bodo lahko bleščeče štirikolesnike ogledovali vse do 21. januarja.