Pretočnost prometa v posameznem mestu je močno odvisna od števila vozil, infrastrukture in prometnega režima. Foto: Daimler
Pretočnost prometa v posameznem mestu je močno odvisna od števila vozil, infrastrukture in prometnega režima. Foto: Daimler

Analizo prometa v petdesetih mestih po svetu so po naročilu izdelovalca motornih olj in maziv Castrola opravili pri podjetju TomTom, ki je eden izmed največjih izdelovalcev navigacijskih naprav in programske opreme zanje. Analizo so opravili prav na podlagi podatkov, ki jih po lastni izbiri in prostovoljno posredujejo uporabniki njihovih naprav.

Z analizo so želeli dobiti podatke o dejanskih režimih vožnje, ki močno vplivajo tudi na samo vozilo oziroma njegove sklope. Petdeset mest so po rezultatih analize razvrstili v tri razrede, in sicer zelenega z zmernim številom zaustavljanj in speljevanj, manj kot 8.000 na leto. Sledita pa oranžni razred z več kot 8.000 zaustavljanji in speljevanji ter rdeči z več kot 18.000 zaustavljanji in speljevanji na leto.

Razlogi za raziskavo so seveda predvsem komercialne narave, ker Castrol ponuja tudi posebna olja in maziva za motorje, ki so izpostavljeni pogostejšemu zaustavljanju in ponovnemu speljevanju ali zagonu. Kljub temu pa rezultati raziskave veliko povedo tudi o prometni zasičenosti posameznih mest, infrastrukturi in pretočnosti.

Na lestvici mest Carigradu z letnim povprečjem 31.200 zaustavljanj in speljevanj sledijo Ciudad de Mexico (30.480), Moskva (29.520), Peking (28.200) in Sankt Peterburg (28.080). Na drugi konec lestvice petdesetih mest, v katerih so opravili analizo, pa so se na zadnjih pet mest uvrstili Cape Town z 8.760 zaustavljanji in speljevanji, ki mu sledijo Toronto (8.520), Göteborg (7.800), Abu Dhabi (6.840) in Rotterdam (6.120).