Highlander v dolžino meri le štiri milimetre manj kot pet metrov, ima medosno razdaljo 2,85 metra, štirikolesni pogon, motor s 182 kilovati, predvsem pa tehta 2150 kilogramov. Zato smo bili še toliko bolj presenečeni nad ugodno porabo goriva. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Highlander v dolžino meri le štiri milimetre manj kot pet metrov, ima medosno razdaljo 2,85 metra, štirikolesni pogon, motor s 182 kilovati, predvsem pa tehta 2150 kilogramov. Zato smo bili še toliko bolj presenečeni nad ugodno porabo goriva. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Toyota je na evropski trg in v Slovenijo pripeljala sedemsedežnega športnega terenca highlanderja, ki je največji športni terenec v ponudbi japonskega proizvajalca vozil. Ponuja četrto generacijo Toyotinega hibridnega pogona. Na testu smo se v Avtomobilnosti zato osredotočili na prostornost in učinkovitost hibridnega motorja s poudarkom na porabi goriva.

Že pogled na velikana da vedeti, da se nimamo kaj slepiti, highlander ni direktno nadomestilo za enoprostorce. Če drugega ne, je za highlanderja nujna kar velika kupna moč, takšen avto pač doseže ceno okoli šestdeset tisoč evrov. V Evropi highlander sodi v prestižni del Toyotine ponudbe.

Dovolj udobno tudi v tretji vrsti

Kljub temu tudi v Sloveniji obstajajo kupci za velike sedemsedežne SUV-je, Toyota pa ima prednost, da vanj vgrajuje preizkušeno hibridno tehnologijo. Avto je velik in zato lahko ponudi tisto, kar želimo od enoprostorcev.

Recimo, nameščanje treh otroških sedežev vštric, v drugi vrsti. Omogoča tudi prilagajanje sedežev po dolžini. In tista dva zadnja sedeža, v tretji vrsti, nista zasilna sedeža, niti kazenska sedeža, to sta najbolj zabavna sedeža. V našem primeru so se otroci grebli, kdo bo šel sedet zadaj.

Highlander je v prvi vrsti nadpovprečno udoben potovalnik. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Highlander je v prvi vrsti nadpovprečno udoben potovalnik. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Tudi ko zadaj sedi odrasla oseba, ki v višino meri 175 centimetrov, še vedno ostane dovolj prostora nad glavo, da je vožnja varna. Vsekakor pa je koristno, da ob uporabi vseh sedmih sedežev dobite več prtljažnega prostora, kot smo bili navajeni pri sedemsedežnikih z zložljivima zadnjima sedežema. Bo pa verjetno sedem sedežev zasedenih takrat, ko boste pobirali še sosedova mulca in jih odpeljali na trening košarke. Drugače v prtljažniku ostane malo prostora.

Tokrat smo v Avtomobilnosti preizkušali avto za družine, ki se razživijo šele ob koncu tedna. So družabne, rade zapolnijo vse sedeže, tudi tista dva zadnja zložljiva. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Tokrat smo v Avtomobilnosti preizkušali avto za družine, ki se razživijo šele ob koncu tedna. So družabne, rade zapolnijo vse sedeže, tudi tista dva zadnja zložljiva. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Udoben, lahko celo neslišen

Za volanom vam bo highlander všeč, če imate radi velike in udobne avte, s pridihom prestiža. Toyota sicer ne želi biti premijska znamka in Lexusovi kupci bodo našli kakšno stvar za izboljšavo, a na splošno nismo imeli pripomb. Kar se vožnje tiče, hitro postane jasno, kakšne vrste je ta avto. Če ga boste peljati dinamično, se vam bo upiral, s kar občutnim nagibanjem. Ne pričakujte prav nobenega užitka dinamične vožnje. To je resnično udoben potovalnik. Vožnja je tiha, mirna, zares udobna, ne glede, po kakšni podlagi se peljete.

Ker je vanj vgrajen hibridni pogon, se lahko s highlanderjem vozite tudi čisto tiho, na elektriko. Če boste torej velikega hibrida vozili tako, kot se vozijo kalifornijske mamice po filmsko idiličnih predmestjih, bo highlander zlahka tudi 60- ali 70-odstotno električen avto, a tudi, če boste bolj zahtevni z desno stopalko, lahko računate na porabo okoli sedem litrov.

Bolj podrobno lahko velik Toyotin hibridni SUV spoznate v video prispevku iz oddaje Avtomobilnost.