Nenavadno ime ″amarok″, kar pomeni ″volk″, si je Volkswagen izposodil iz jezika Inuitov (Eskimov). Foto: Volkswagen
Nenavadno ime ″amarok″, kar pomeni ″volk″, si je Volkswagen izposodil iz jezika Inuitov (Eskimov). Foto: Volkswagen
Volkswagen amarok
Robustni poltovornjak porabi za 100 kilometrov vožnje po navedbah proizvajalca slabih osem litrov dizelskega goriva. Foto: Volkswagen

Robustni amarok je četrta modelska serija nemške avtomobilske znamke, hkrati pa tudi prvi poltovornjak razreda do ene tone, ki je bil razvit v Nemčiji. Novi model poleg robustnosti odlikuje še inovativna tehnologija, zanesljiva varnost, majhna poraba goriva, udobje in ergonomika. Proizvodnja v Volkswagnovi tovarni Pacheco v Buenos Airesu (Argentina) bo stekla v teh dneh.

525 centimetrov dolgi amarok prihaja na tržišče sprva kot štirivratna dvojna kabina, pozneje pa tudi kot izvedba z enojno kabino (singlecab). Oblika karoserije, ki počiva na letvenem okviru, odraža tovarniško oblikovalsko filozofijo s poudarjenimi vodoravnimi linijami in prečiščenimi površinami. Vodoravni žarometi in mreža hladilnika so združeni, linija karoserije pa se s čelne površine pne prek blatnikov do stranskih stekel, ki jih zaobjame v obliki loka. Zadnjemu delu pečat daje volkswagnov logotip na nakladalnem pokrovu, ki ga uokvirjajo zadnje luči.

TDI motorji z inovativno tehnologijo
Amarok bo sprva opremljen z dvema turbodizelskima agregata - motor 2.0 TDI z vbrizgavanjem goriva prek skupnega voda, ki razvije moč 120 kW (163 KM), ima 2-stopenjsko uravnavano polnjenje z dvema turbopolnilnikoma. Že pri 1.500 1/min je na voljo navor 400 Nm. V sredini leta 2010 se mu bo pridružil še en 4-valjni motor TDI z močjo 90 kW (122 KM) in enim turbopolnilnikom z variabilno turbinsko geometrijo, ki največji navor 340 Nm razvije pri 2.000 1/min. Oba motorja sta kombinirana s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom.

Kot rečeno se amarok lahko pohvali tudi z majhno porabo goriva – npr. v modelu, ki ima štirikolesni pogon z možnostjo vklopa: motor TDI z močjo 90 kW (122 KM) tudi pri vozilu s pogonom na vsa kolesa porabi samo 7,6 l goriva na 100 km (emisija CO2: 199 g/km), motor z močjo 120 kW (163 KM) pa 7,8 l/100 km (emisija CO2: 206 g/km). Amarok je tako prvo vozilo s štirikolesnim pogonom v tem segmentu, ki dosega emisije CO2, nižje od 200 g/km. Prostornina rezervoarja znaša 80 l, kar pomeni, da amarok z enim polnjenjem lahko prevozi več kot 1.000 km. Vse izvedbe avtomobila so serijsko opremljene s prikazom prestave, ki voznika spodbuja k čim bolj gospodarni vožnji.

Začetek prodaje v Južni Ameriki
Amarokova glavna ciljna tržišča so Južna Amerika, Južna Afrika in Avstralija, kjer po poltovornjakih kot gospodarskih in rekreativnih vozilih vlada največje povpraševanje. Prodaja bo v Južni Ameriki stekla spomladi prihodnje leto, v Evropi pa v drugi polovici prihodnjega leta.