Odprtost do robotskega taksija med Nemci je največje v starostni skupini od 30 do 39 let, in sicer 32 odstotkov. Starejši so najbolj skeptični, zanimivo pa je, da je v najmlajši in domnevno najbolj odprti starostni skupini od 18 do 29 let sprejemljivost za 26 odstotkov manjša kot med 30 do 39 letniki in celo anketiranci, starimi od 40 do 49 let. Foto: Reuters
Odprtost do robotskega taksija med Nemci je največje v starostni skupini od 30 do 39 let, in sicer 32 odstotkov. Starejši so najbolj skeptični, zanimivo pa je, da je v najmlajši in domnevno najbolj odprti starostni skupini od 18 do 29 let sprejemljivost za 26 odstotkov manjša kot med 30 do 39 letniki in celo anketiranci, starimi od 40 do 49 let. Foto: Reuters

Samovozeči taksiji, imenujejo jih tudi robotski taksiji, v teoriji obetajo veliko. Uporabnik jih pokliče s pomočjo aplikacije, sede v avto brez voznika, avto pa ga povsem avtonomno odpelje do cilja. V praksi pa večina ljudi v Nemčiji trenutno ne bi sedla v robotski taksi, kaže raziskava Civey in Automobilwoche.

Kar 71 odstotkov od več kot 5000 anketirancev ta hip ne bi uporabljalo samovozečih taksijev (54 odstotkov "zagotovo ne", 17 odstotkov "verjetno ne"). Le 21 odstotkov vprašanih ima zaupanje v tehnologijo samovozečih vozil, "zagotovo" pa bi jih uporabljal le vsak deseti vprašani.

Strokovnjak raziskovanje javnega mnenja pri Civey Christian Riedl je prepričan, da skepticizem do novih tehnologij v Nemčiji ni nič nenavadnega. "V drugih raziskavah vidimo, da se na sprejemanje novih tehnologij v Nemčiji sprva gleda kritično, medtem ko se države, kot sta Kitajska ali Zahodna obala ZDA, nad njimi bolj navdušijo," je povedal za Automobilwoche. Prepričan je, da se sprejemanje novih tehnologij povečuje s prepoznavnostjo in uporabo."

V Avtomobilnosti smo v Nemčiji že leta 2020 vozili Mercedesov model, ki omogoča avtonomno vožnjo stopnje 3. vabljeni k ogledu videoreportaže.