Glavna težava za manj proizvedenih avtomobilov je pomanjkanje polprevodnikov, ki močno vplivajo na proizvodnjo. Proizvajalci so ustavili proizvodnjo nekaterih modelov, ki so manj dobičkonosni in se preusmerili proizvodnjo na modele, ki prinašajo večji zaslužek. Na nove avtomobile kupci danes čakajo tudi po leto dni.
Nemške tovarne so krizo pomanjkanja polprevodnikov občutile močneje kot tovarne drugje po svetu. Proizvodnjo so morali pogosto ustaviti. Letos bo v Nemčiji s tekočega traku zapeljalo le 2,85 milijona avtomobilov, kaže študija Centra za avtomobilske raziskave (CAR). Kot ugotavlja vodja študije Ferdinand Dudenhöffer, bo številka proizvedenih avtomobilov za okoli 50 odstotkov manjša kot leta 2017 in manjša kot leta 1974, ko se je avtomobilska industrija spopadala z naftno krizo.
V Nemčiji večja kriza kot v Aziji ali ZDA
Glede na študijo so bile tovarne v Nemčiji zaradi polprevodniške krize nesorazmerno prizadete. V večjih proizvodnih obratih v ZDA, na Kitajskem, na Japonskem, v Južni Koreji in Mehiki so bili padci proizvodnje bistveno nižji. V Indiji se je proizvodnja avtomobilov leta 2021 celo povečala.
Dudenhöffer v številkah proizvedenih avtomobilov vidi jasen opozorilni signal za pomanjkljivosti na nemških lokacijah, kjer izdelujejo avtomobile. "V kriznih časih je lokacija proizvodnje vozil zelo pomembna," je povedal avtomobilski strokovnjak. Poleg visokih cen in stroškovne strukture električne energije je imela veliko vlogo tudi socialna varnost zaposlenih prek nadomestil za krajši delovni čas.
Oplovo matično podjetje Stellantis je na primer izkoristilo pomoč in delavcem skrajšalo delovni čas.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje