Kanadsko-avstrijska družba Magna ima skupaj s strateškim partnerjem, rusko banko Sberbank, največ možnosti za prevzem Opla. Foto: EPA
Kanadsko-avstrijska družba Magna ima skupaj s strateškim partnerjem, rusko banko Sberbank, največ možnosti za prevzem Opla. Foto: EPA
Siegfried Wolf
Wolf je prepričan, da bo posel sklenjen, ko bodo dorekli še zadnje podrobnosti. Foto: EPA
Sberbank
Če bo dogovor sklenjen, se lahko že v bližnji prihodnosti zgodi, da bo delež Sberbanke prešel v roke GAZ-a ali banke VEB. Foto: EPA

Novico je za Reuters sporočil Siegfried Wolf, sicer član uprave Magne. Obe strani se bosta morali dogovoriti še o nekaterih podrobnostih, da bodo lahko posel sklenili tudi uradno.

Kot je znano, je bila Magna že kar nekaj časa najresnejši kupec za prevzem Opla kljub pogajanjem z nekaterimi drugimi kupci. Wolf je povedal, da so Oplovim lastnikom poslali nekoliko spremenjeno, po njegovem mnenju dokončno pogodbo, ki obsega kar 600 strani: "Poslali smo kopijo dokončne pogodbe, ki je pripravljena za podpis in overitev. Ne želim biti pretirano optimističen – pogodbo bodo gotovo preučili v vseh členih – a lahko rečem, da z upravo nimamo več nobenih odprtih vprašanj." V posel je vključeno tudi britansko hčerinsko podjetje Vauxhall, ki po licenci izdeluje Oplove avtomobile.

Tekmec se ne predaja
Kljub načelnemu dogovoru to še ne pomeni, da je iz igre za prevzem dokončno izločena belgijska holdinška družba RHJ International. "Še vedno smo zelo v igri," je v odzivu na dogovor Magne in GM-a povedal njihov tiskovni predstavnik. Kot je znano, želi RHJ zmanjšati velikost Opla, Magna pa želi njegovo poslovanje in proizvodne zmogljivosti še razširiti.

Ob tem so se začela pojavljati še namigovanja, da naj bi ob morebitnem dokončnem dogovoru Opel hitro zamenjal delnega lastnika. Po zdajšnjih informacijah naj bi tako Magna kot Sberbank postala enakovredna lastnika – vsak naj bi imel 27,5 odstotka delnic, a se lahko zgodi, da bo ruski delež spremenil lastništvo. Ob tem se omenjata avtomobilski proizvajalec GAZ in ruska banka VEB, ki je v državni lasti. Wolf je povedal, da so se tudi o morebitni zamenjavi delnega lastnika dogovorili z GM-om. Ta temu ne bo nasprotoval, Magna pa ne bo razširjala svoje dejavnosti v Rusijo in s tem konkurirala GM-ovim načrtom, ki jih ima za to državo.

Razdelitev trgov
"Čeprav si Opel in Chevrolet delita prodajno mrežo v Rusiji, pa se je Magna obvezala, da ne bo lastniško stopila v nobeno izmed podjetij," je povedal Wolf, ki je še dodal, da Oplovih vozil ne bodo prodajali v ZDA in v Koreji, kjer deluje Chevrolet Daewoo. Dveletno prepoved prodaje imajo v pogodbi zapisano tudi za Kanado.

Novico o dogovoru so že pozdravili v nemški visoki politiki, vključno s kanclerko Angelo Merkel. Nemško vlado zdaj čaka naloga, da se z GM-om in ameriško vlado dokončno dogovori o prodaji.