Nenavadna štirikolesna igrača za tiste, ki avtomobilov ponavadi ne kupujejo na akcijskih razprodajah. Foto: Donkervoort
Nenavadna štirikolesna igrača za tiste, ki avtomobilov ponavadi ne kupujejo na akcijskih razprodajah. Foto: Donkervoort

Športnik, ki so ga razvili v tesnem sodelovanju z Audijevim podjetjem Quattro GmbH, je po zaslugi zmogljivega 2,5-litrskega motorja TFSI z največjo močjo 300 kilovatov (400 KM) in navora 450 Nm eden izmed najhitrejših cestnih športnikov na evropskem trgu. Pri tem ima pomembno vlogo tudi lahka konstrukcija vozila s skupno težo 700 kilogramov.

Nizozemski izdelovalec s 34-letno tradicijo izdelovanja posebnežev je namreč tudi pri svojem najnovejšem izdelku uporabil številne materiale in tehnološke postopke, ki se v velikoserijski proizvodnji vsaj za zdaj še ne morejo uveljaviti. Tako zaradi zapletenosti kot tudi stroškovne plati.

Donkervoort GTO je v primerjavi s predhodnikoma GT in D8 270RS precej zrasel in je za 35 centimetrov daljši. Njegova rast pa ni povezana z morebitnim povečevanjem udobja voznika in sopotnika, ampak so dodatne centimetre porabili predvsem za vgradnjo velikega pogonskega agregata, ki je v primerjavi s sorodniki iz audijev lažji za 30 kilogramov. Pri izdelovalcu zagotavljajo, da so za novinca 70 odstotkov delov razvili na novo in od predhodnikov uporabili minimalno število delov.

Kot se za takšnega posebneža spodobi, o vseh tehničnih zmogljivostih pri izdelovalcu niso prav gostobesedni, zagotavljajo pa, da jim je polovico vozil iz prve omejene serije - 25 primerkov že uspelo prodati, pa čeprav jih lahko kupci pričakujejo šele spomladi 2012 in bodo lahko šele takrat na lastni koži občutili, kaj so si privoščili za več kot 100 tisoč evrov. Cene donkervoortov GTO se bodo namreč tudi po začetku prave »serijske« proizvodnje leta 2013 gibale od 100 do 150 tisoč evrov.