Superhitra Siemensova lokomotiva eurosprinter (ES 64 U4). Foto: Robert Bogataj
Superhitra Siemensova lokomotiva eurosprinter (ES 64 U4). Foto: Robert Bogataj

Kar 51 let je bilo treba čakati na nov rekord, ki sta ga daljnega leta 1955 postavili dve francoski lokomotivi in je znašal 331 km/h.

Tokrat pa je lokomotiva, ki je vlekla merilni vagon, dosegla v prvem poskusu 344 km/h, v drugem poskusu pa celo 357 km/h.

Po svetu sicer vozijo vlaki, ki dosegajo hitrosti okoli 500 km/h in več, vendar so to enosistemski vlaki, ki lahko vozijo le na progah za visoke hitrosti, lokomotiva eurosprinter, ki je danes postavila rekord, pa je večsistemska, kar pomeni, da lahko vozi tako rekoč kjer koli – v Avstriji, Nemčiji, Sloveniji …

In tri take lokomotive tudi res že vozijo po Sloveniji (poznamo jih pod oznako 541), četrto bomo dobili v sredini septembra, drugih 16 pa do maja prihodnje leto. Žal pa na slovenskih progah taki rekordi niso mogoči.