Foto:
Foto:
Francoski proizvajelec veliko stavi na nov model avtomobila.

Od marca 2001, ko je C5 prišel na večino avtomobilskih tržišč, je bilo do letošnjega septembra prodanih nekaj več kot 460.000. Z letošnjim oktobrom pa na ceste prihaja osvežena različica C5, ki je veliko bolj všečna kot tista prva.

Novo obliko so dobili prednji žarometi vključno s prednjo masko vozila in zadnje luči, kjer je nekoliko spremenjen tudi celotni zadek limuzinske izvedbe. Ta se je malenkostno napihnil, za lepšo podobo pa so nanj namestili še kromirano letvico.

Povsem nedotaknjen je zadek pri kombiju. Dimenzije se pri obeh različicah niso spremenile. Notranjost je še vedno razkošna in udobna, tudi armaturna plošča je ostala v svojem značilnem zaobljenem slogu. Kot prva novost se predstavlja novi
radijski sistem, ki vsebuje navigacijo in telefon. Za udobnejšo in predvsem varno vožnjo so pri Citroenu med drugim v vozilo vgradili biksenonsko tehnologijo prednjih žarometov.

Med vožnjo si lahko po novem reguliramo hitrost s tempomatom, z omejevalnikom hitrosti. Varnostnih pasov je pri novem modelu pet, prek indikatorja na armaturni ploši pa jih bo preverjal voznik ali sovoznik. Novost citroena C5 je tudi opozorilnik za osrednjo linijo, ki v primeru, da prevozite črto brez vklopa smerokazov, opozori z vibracijami sedalnega dela. Sistem je dokaj natančen in zelo hitro ugotovi, da avtomobil ni v osrednji liniji. Ta sistem naj bi varoval predvsem tiste, ki med vožnjo morebiti zaspijo.

C5 ima tudi zanimivo motorno paleto. Bencinsko plat predstavlja 1,8-litrski 16V motor s 85 kW (117 KM), dvolitrski motor s 103 kW (143 KM), vrh ponudbe pa predstavlja trilitrski šestvaljnik s 152 kW (210 KM). Dizelska paleta pa vsebuje dva nova motorja. Najprej so v paleto umestili 1,6-litrski HDi z 80 kW (110 KM) in FAP filtrom (filter preprečuje uhajanje sajastih delcev iz motorja), sledi mu povsem nov dvolitrski HDi s 101 kW (138 KM) in prav tako s FAP filtrom, za tiste zahtevnejše stranke pa so od predhodnika obdržali 2,2-litrski Hdi s 100 kW (136 KM).

Večina motorjev je povezanih s šeststopenjskim menjalnikom, na voljo pa bo tudi petstopenjski in samodejni menjalnik. Avtomobil bo na ceste zapeljal v prihodnjih dnevih, medtem ko ga slovenski zastopnik napoveduje čez dobra dva tedna. Takrat bodo znane tudi cenovne razlike med staro in novo generacijo.