Oblikovne revolucije malček ni videl. Foto: BMW
Oblikovne revolucije malček ni videl. Foto: BMW
Mini cooper
Najnovejšega minija bodo izdelovali v Oxfordu. Foto: BMW
Mini cooper
Do leta 2008 naj bi izdelali 240.000 primerkov novega minija. Foto: BMW

Prva generacija "novega" minija je bila predstavljena leta 2001, v petih letih na tržišču pa je bilo po svetu prodanih več kot 800.000 primerkov malega štirikolesnika. Samo v Veliki Britaniji si ga je zaželelo 200.000 voznic in voznikov.

Čeprav se oblikovno novi mini ne razlikuje dosti od svojega predhodnika, pa proizvajalec trdi, da gre vseeno za povsem novo vozilo.

V obliko se niso vtikali
Oblikovalci so vseeno izbrali evolucijo namesto revolucije in tako zadržali prepoznavnost minija. Drugače je, če pogledamo pod njegovo "kožo", kjer pa so spremembe dokaj radikalne. Najpomembnejše novitete so 4-cilindrski 1,6-litrski bencinski motor in na novo oblikovana obesa, s pomočjo katere pri Miniju nadaljujejo politiko udobne vožnje in gokartske stabilnosti in upravljivosti.

Športa malčka
Pravi biser v ponudbi sta modela cooper in cooper S. Gre za posebno razviti in športno nastrojeni izvedbi običajnega minija. Cooper poganja motor moči 88 kW (120 KM), ki za pospešek od 0 do 100 km/h potrebuje 9,1 sekunde, njegova največja hitrost pa znaša 200 km/h.

Komur tudi to ni dovolj, si lahko omisli serijo cooper S. Poganja jo isti 1,6-litrski motor, vendar je podkrepljen s turbino, s pomočjo katere razvije zavidljivih 129 kW (175 KM). Z njim boste z mesta do 100 km/h pospešili v 7,1 sekunde, končna hitrost pa znaša 225 km/h.

Tudi za manj zahtevne voznike
Pri podjetju trdijo, da so izboljšali tudi ekonomičnost motorja. Cooper v kombinaciji s 4 cilindri na 100 prevoženih kilometrov povrečno porabi 5,8 litra goriva, kar je skoraj liter manj od svojega predhodnika. Cooper S je bolj žejen, saj "popije" v povprečju 6,9 litra.