Demokratizacija električne mobilnosti se po Citroënovo začne pri dobrih 23 tisoč evrih za različico z večjo oziroma celo pri slabih 20 tisoč evrih za različico z manjšo izmed razpoložljivih baterij.
In približno takšna naj bi bila tudi cena dostopnih električnih avtomobilov iz Kitajske, ki jih na ladjah tamkajšnji proizvajalci že v vse večjem obsegu tovorijo proti stari celini. Novi C3 je zasnovan na tako imenovani "smart car" platformi, ki predstavlja novost v skupini Stellantis. V osnovi je razvita za električne avtomobile, na njenem temelju pa bodo na primer nastale tudi nove generacije modelov fiat panda, fiat multipla in opel frontera.
Nova baterija
Za začetek Citroën na konkurenčne grožnje, pa seveda tudi na potrebe Evropejcev, odgovarja z različico modela C3 z večjo baterijo, ki ima kapaciteto 44 kWh. Nekoliko manjša baterija pa bo na voljo predvidoma prihodnje leto. V obeh primerih ne gre za klasično litij-ionsko baterijo, pač pa za litij-železo-fosfatno baterijo.
Ta je odpornejša proti hitremu polnjenju in polnjenju do 100 odstotkov napolnjenosti, predvsem pa je cenejša za izdelavo. Francozi so zato naredili nekatere poenostavitve, od proizvodnje dalje. C3 je torej model za tiste voznike, ki jim bo odgovarjal zelo enostaven oziroma tehnično preprost avtomobil.
Tipični uporabnik prevozi na dan manj kot 80 kilometrov
Dober primer je nabor asistenčnih sistemov, ki je omejen na tiste zakonsko predpisane, pa tudi odsotnost toplotne črpalke pri električni različici, kar odgovorni zagovarjajo s predpostavko, da bodo tipični uporabniki tega avtomobila z njim dnevno prevozili manj kot 80 kilometrov.
e-C3 poganja elektromotor s 83 kW moči, ki je nameščen na prednjo os in po preizkušenem seveda ne gre za električni avtomobil, ki bi treniral vratne mišice z močnimi pospeški. Njegova naloga je predvsem zagotavljati sproščujočo in lahkotno vožnjo v mestnih središčih ter regionalnih cestah, kar bo zlahka tudi počel.
e-C3 pa medtem ni zasnovan kot reden dolgoprogaš, pa čeprav ga lahko na hitri polnilnici polnimo celo z močjo 100 kilovatov. Morda pa bo za daljše proge bolj primeren klasičen – bencinski C3.
Tudi na bencin
Bencinska različica je v primerjavi z električno še nekaj tisočakov cenejša. V tem primeru gre za opcijo z dobro poznanim koncernskim 1,2-litrskim trivaljnikom in šeststopenjskim ročnim menjalnikom, nekoliko pozneje pa bodo na trg prišle tudi hibridne izvedbe.
In kako se novi C3 pelje? Tako kot se pravi citroen mora. Torej udobno in mehko. K tej ugotovitvi prispevajo višji položaj sedenja kot pri predhodniku, sedeži z debelejšo peno za mehak občutek ter ne nazadnje vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki.
To vzmetenje, ki je standardno na prav vseh različicah, smo pohvalili že ob testu preostalih Citroënovih avtomobilov, saj na “tipičnih” slovenskih cestah poskrbi za zares učinkovito blaženje lukenj in neravnin, če že ne pričara tistega “občutka leteče preproge”, ki ga pri oglaševanju po navadi omenjajo pri Citroënu.
V kabini zanimivi detajli
Značilen občutek v Citroënovi potniški kabini pa bo odslej prinašala tudi nova zasnova armature, ki je zelo minimalistična, da pričara nekako več občutka prostornosti, merilnike pa po Peugeotevem vzoru odslej gledamo nad volanskim obročem.
In čeprav je v kabini precej trde plastike, Francozi svojo oblikovalno ekspertizo kažejo predvsem z ličnimi detajli, kot je na primer tkanina, ki ji pravijo kar “sofa design”.
Nova oblika vozila pomeni, da je prostora na prednjih in zadnjih sedežih ter tudi v prtljažniku zdaj seveda nekoliko več kot pri predhodniku.
Še več o novi generaciji novega citroëna e-C3 in C3 pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje