Ford, model A, letnik 1930. Ameriški avtomobilski gigant Ford je v nemškem Kölnu skupaj s kasnejšim kanclerjem Konradom Adenauerjem istega leta, kot je bil izdelan starodobnik na sliki, zagnal proizvodnjo omenjenega modela. Foto: RTV SLO/G. Pr.
Ford, model A, letnik 1930. Ameriški avtomobilski gigant Ford je v nemškem Kölnu skupaj s kasnejšim kanclerjem Konradom Adenauerjem istega leta, kot je bil izdelan starodobnik na sliki, zagnal proizvodnjo omenjenega modela. Foto: RTV SLO/G. Pr.

Ljubitelji klasičnih in športnih vozil so svoje lepotce na ogled postavili številnim ljubiteljem štirikolesnikov, ki so bili do zob oboroženi s fotoaparati in kamerami. Izpred hotela se je več kot 100 prijavljenih štirikolesnikov in motociklov odpravilo na 82 kilometrov dolgo pot, ki je bila s krajšimi postanki speljana čez Šentjakob, Litijo, Bogenšperk, Mokronog do Trebelnega, kjer sta bila na posestvu Pule tudi cilj in razglasitev zmagovalcev v vseh kategorijah. Nekaj najzanimivejših smo v fotografski objektiv ujeli tudi mi.

G. Pr.

Odlično ohranjeni zastavi 600 D, letnik 1965. Priljubljeni fičo je bil nekdaj eno najbolj pogostih prevoznih sredstev na naših cestah. Danes malega štirikolesnika le še redko vidimo vijugati po cesti. Zbor staromodnikov je hkrati odlična priložnost za mlajše generacije, da se spoznajo s prevoznimi sredstvi, ki so razveseljevala njihove očete, matere in tudi stare starše. Foto: RTV SLO/G. Pr.
Predhodnik, danes po vsem svetu dobro znanega proizvajalca avtomobilov Audi, DKW. Razstavljavec je pripeljal model DKW F12. Foto: RTV SLO/G. Pr.
Na ogled so se postavili tudi dvokolesni oldtimerji. Na Brdu se jih je zbralo lepo število. Seveda zraven sodi tudi staromodna oprava. Foto: RTV SLO/G. Pr.
Eden dražjih primerkov na razstavi. Ugledni angleški rolls-royce je privabil veliko pogledov, krasi pa ga tudi veliko tablic, ki jih je dobil kot nagrado na številnih razstavah starodobnikov. Foto: RTV SLO/G. Pr.
Med atraktivnejše udeležence lahko štejemo tudi džipe, zbralo se jih je kar pet, njihovi lastniki pa so, kot se za tak dogodek spodobi, nosili vojaške uniforme. Videti je bilo mogoče dva različna modela, jeepa willysa (44 kW/60 KM) in forda (40 kW/54 KM), oba pa poganja 2,2-litrski motor. Gre za standardno izvidniško vozilo ameriške vojske, ki ga je uporabljala tudi kot ambulantno vozilo. Leta 1951 jih je Jugoslavija prejela kot vojno pomoč od Američanov. Vozila so se med drugo svetovno vojno uporabljala pri izkrcanju v Normandiji, kamor so se lastniki vojaških štirikolesnikov po cesti odpravili tudi letos. V Sloveniji so ljubitelji ameriških vojaških džipov združeni v klubu Jeep klub Ljubljana, v katerega je včlanjenih 60 članov, ki imajo skupaj v lastni 45 vozil. Foto: RTV SLO/G. Pr.
Starejšim ljubiteljem avtomobilov dobro znani osebni avtomobil znamke simca. Danes ga lahko vidimo le še na kakšen zboru starodobnikov ali pa v muzeju. Foto: RTV SLO/G. Pr.
Predstavnik športnejše garniture srednje starih štirikolesnikov, opel manta. Tale štirikolesnik je kljub letom v odličnem stanju. Foto: RTV SLO/G. Pr.
Cadillac, ponos ameriške avtomobilske industrije. Oboževali so ga Elvis Presley in številne druge svetovne zvezde iz sveta zabave in blišča. Avtomobil še danes na cesti zasenči več milijonov vredne ugledne štirikolesnike. Foto: RTV SLO/G. Pr.
Eden najstarejših razstavljenih avtomobilov, fiat 514 spider, letnik 1930. Slovenski lastnik ga je šele pred mesecem dni uvozil iz Nizozemske. Poganja ga 1,4-litrski agregat, ki razvije 22 kW, ali 30 konjskih moči. Ponosni voznik je zanj odšel 10.000 evrov. Foto: RTV SLO/G. Pr.
Na ogled so bili trije cadillaci, rdeči lepotec je imel ob lepem sončnem vremenu spuščeno streho. Foto: RTV SLO/G. Pr.
Pick up chevrolet 3100, letnik 1951, pod motornim pokrovom skriva 4,2-litrski bencinski motor s 147 kW (200 KM). Ljubljančan je vozilo, ki ga še vedno na veliko uporabljajo na ameriških kmetijah, z ladjo pripeljal iz ameriške zvezne države New Mexico, zanj pa pravi, da je prav gotovo vreden več kot 5 milijonov tolarjev. Njegova končna hitrost znaša 160 km/h, na zadku pa ima pripeto gumijasto kokoš, ki je zaščitni znak veliko avtomobilov na ameriškem podeželju. Zgodba pripoveduje, da je lastnik avtomobila, ki je sosedu povozil kokoš, na svoj avtomobil privezal oskubljeno gumijasto igračo ter soseda obvestil, da mu je na žalost povozil kokoš. Ko je sosed videl na avtomobilu privezano gumijasto kokoš, je mirno odgovoril, da je njegova imela perje, tako da mu voznik ni nič dolžen. Foto: RTV SLO/G. Pr.
Odlično ohranjen črni angleški taksi znamke austin. Lastnik pravi, da je to njegov osebni taksi. V njem se nahajata tudi taksimeter in seveda volan na desni strani potovalnega prostora. Ko ima slab dan se, usede vanj, se sprosti in vse težave so pozabljene. Foto: RTV SLO/G. Pr.
Še slovenski prispevek razstavi. Svetlo modri tomos je kljub letom ohranil mladostniški videz. Foto: RTV SLO/G. Pr.
Tale mustang je prava zverina. Široka kolesa, veliki izpušni cevi in strupen izgled so poleg zmogljivega motorja glavne odlike štirikolesnika. Foto: RTV SLO/G. Pr.
Citroen DS ali po ljudsko žaba je pred petdesetimi leti razburkala avtomobilistični svet. Uporabljali so jo vsi, tako policisti, reševalci kot tudi mrtvašnice. Foto: RTV SLO/G. Pr.
Priljubljeni angleški mini morris, dobro znan iz nadaljevank o nerodnem Angležu Mr. Beanu. Tudi ta je očitno povozil kokoš. Foto: RTV SLO
Motto guzi s prikolico. Še en odlično ohranjen predstavnik motocikov. Foto: RTV SLO/G. Pr.
Mercedes-Benz 170 SA, cabriolet, letnik 1951. Ugled, ki si ga lahko privočil le malkokdo. Včasih skoraj da ni bilo predsednika katere koli države na svetu, ki ga ne bi imel v svojem voznem parku. Foto: RTV SLO/G. Pr.