Vsak novi prodani avtomobil v Evropi bo moral med drugim imeti sistem za opozarjanje na zaspanost in nepozornost voznika, za ohranjanje voznega pasu ter za zmanjšanje mrtvih kotov. Foto: MMC RTV SLO/MMC
Vsak novi prodani avtomobil v Evropi bo moral med drugim imeti sistem za opozarjanje na zaspanost in nepozornost voznika, za ohranjanje voznega pasu ter za zmanjšanje mrtvih kotov. Foto: MMC RTV SLO/MMC

Nova pravila veljajo za nove tipe vozil, od 7. julija 2024 pa bodo začela veljati za vsa nova vozila.

Nekateri novi ukrepi bodo do leta 2029 razširjeni na različne vrste cestnih vozil, so pojasnili na Evropski komisiji.

Po novih pravilih bodo morala biti vsa cestna vozila – torej avtomobili, kombinirana vozila, tovornjaki in avtobusi – opremljena z varnostnimi sistemi, kot so inteligentni sistem za uravnavanje hitrosti, zaznavanje vzvratne vožnje s kamero ali senzorji, opozarjanje na zaspanost in zmanjšano pozornost voznika, zapisovalniki podatkov o dogodku in signal za zaustavitev v sili.

S sistemi za uravnavanje hitrosti in ohranjanje voznega pasu ter sistemi za samodejno zaviranje so naša vozila vse bolj avtomatizirana. Foto: Euro NCAP
S sistemi za uravnavanje hitrosti in ohranjanje voznega pasu ter sistemi za samodejno zaviranje so naša vozila vse bolj avtomatizirana. Foto: Euro NCAP

Avtobusi in tovornjaki bodo morali biti opremljeni s tehnologijami za boljše prepoznavanje morebitnih mrtvih kotov, opozorili za preprečevanje trkov s pešci ali kolesarji ter sistemi za nadzor tlaka v pnevmatikah.

Nov korak naprej k avtomatizirani vožnji

Novi tipi osebnih vozil in kombijev bodo morali obenem vsebovati dodatne elemente, kot so sistemi za ohranjanje voznega pasu in samodejno zaviranje.

Na Evropski komisiji so sporočili, da dokončujejo pravni okvir za avtomatizirana in povezana vozila. Bruselj bo posledično to poletje sprejel tehnična pravila za homologacijo vozil, ki so popolnoma brez voznika, s čimer bo imel EU pionirsko vlogo na tem področju.

"To bo pripomoglo k povečanju zaupanja javnosti, spodbujanju inovacij in izboljšanju konkurenčnosti evropske avtomobilske industrije," so zapisali na komisiji.