Športno obliko potrjuje odličen količnik zračnega upora, ki znaša le 0,234 (Cd). Foto: MMC RTV SLO/Škoda
Športno obliko potrjuje odličen količnik zračnega upora, ki znaša le 0,234 (Cd). Foto: MMC RTV SLO/Škoda

Glede na to, da si znotraj Volkswagnovega koncerna električno platformo deli večina vključenih znamk, je bil naslednji Škodin korak precej predvidljiv. Električni enyaq bo po novem na voljo tudi kot kupe, z njim pa bodo nagovarjali predvsem tiste kupce, ki jim ni vseeno, kakšne oblike bo njihov električni avto.

V okolici avstrijskega Salzburga so Čehi še pred uradno in svetovno premiero peščici novinarjev razkrili povsem novi enyaq coupe iV, ki podobo električnih avtomobilov povzdiguje na višjo raven.

Všečen in hkrati uporaben

Že res, da so dotični avtomobili trenutno še precejšnja tabu tema, a kot zatrjujejo proizvajalci, vsaj trenutno, poti nazaj ni. Glede na to, da so se v izdelavo električnih ali pa vsaj elektrificiranih avtomobilov podali že vsi avtomobilski proizvajalci, je naloga preprosta – izdelati kar najbolj uporaben, a hkrati tudi všečen avtomobil. Že res, da je pri izbiri električnega avtomobila najbolj pomemben doseg, a ker je praktično iz dneva v dan več električnih avtomobilov, bo kmalu pomembna tudi oblika.

Kot se za športni avto spodobi, bo različica RS lahko odeta v povsem novo živo zeleno barvo, ki se ji v originalu reče mamba green. Foto: MMC RTV SLO/Škoda
Kot se za športni avto spodobi, bo različica RS lahko odeta v povsem novo živo zeleno barvo, ki se ji v originalu reče mamba green. Foto: MMC RTV SLO/Škoda

Kupejevski križanci se na avtomobilski zemljevid niso prebili tako hitro kot limuzinski kupeji, a vseeno je povpraševanje po njih v zadnjem času naraslo. Ljubitelji pravih kupejev se sicer jezijo, češ da je pravi kupe zgolj avto z enim parom vrat in športno padajočo streho, a modni trendi marsikoga premamijo.

Do 220 kW moči in štirikolesni pogon

Z novim Škodinim kupejem bo to še lažje. Že tako je bil enyaq za marsikoga Škodin najlepši in najboljši model, zdaj pa bo kupejevska različica še močneje zdramila emocionalne kupce. Sploh, ker se pri Škodi niso odrekli vrednotam, ki jih zaznamujejo v običajnih avtomobilih. Torej je tudi coupe IV radodaren s prostorom tako za voznika in sopotnike kot tudi za prtljago. Še posebej velja poudariti panoramsko streho, zaradi katere je dovolj prostora nad glavo tudi za potnike na zadnji klopi; preizkušeno, sam s svojimi 183 centimetri nisem imel težav s sedenjem zadaj, kar bi težko trdil za večino kakršnih koli že kupejev.

V notranjosti s klasičnim enyaqom ni velikih razlik, je pa povsem nova programska oprema oziroma računalnik, zaradi katerega je doseg podaljšan za dobrih 15 kilometrov. Foto: MMC RTV SLO/Škoda
V notranjosti s klasičnim enyaqom ni velikih razlik, je pa povsem nova programska oprema oziroma računalnik, zaradi katerega je doseg podaljšan za dobrih 15 kilometrov. Foto: MMC RTV SLO/Škoda

V primerjavi z običajnim enyaqom bo kupejevska različica razvajala z več serijske opreme, navsezadnje pa bo prvič na voljo tudi različica RS s povsem električnim pogonom.

Pogoni in baterije so v skladu s koncernsko ponudbo. Moč motorjev bo od 132 do 220 kW, izbirati bo mogoče zadnji ali štirikolesni pogon, ob izbiri najmočnejše baterije (82 kWh) pa bo z enyaqom coupe mogoče prevoziti do 545 kilometrov. In še podatek za športne navdušence – žal različica RS, s pospeškom 6,5 sekunde do 100 km/h ne bo prinesla nadpovprečnega pospeševanja, bo pa od ostalih različic hitrejša za 20 km/h pri končni hitrosti, saj bo le ta omejena na 180 km/h.

Novinarji bomo avto preskusili že v marcu, takrat pa bomo lahko več napisali tudi o sami legi na cesti in predvsem porabi električne energije.