Okolju prijazni malček bo še posebej dobrodošel v prometnih mestnih okoljih. Foto: Fiat
Okolju prijazni malček bo še posebej dobrodošel v prometnih mestnih okoljih. Foto: Fiat
Fiat panda hydrogen
Notranjost je na prvi pogled enaka kot pri pandi s klasičnim motorjem, namesto ročice menjalnika je pa veliko stikalo. Foto: Fiat

Prototip vozila, ki ima vgrajeno novo generacijo vodikovih gorivnih celic, poganja trifazni elektromotor, nameščen v motornem prostoru. Pod podom zadnjega dela vozila pa je vgrajen rezervoar za uplinjeni vodik pod pritiskom 350 barov.

Motor zagotavlja 60 kW moči, največja hitrost, ki jo avto doseže, je 130 km/h, doseg z enim polnim rezervoarjem pa je 200 kilometrov v mestnem okolju.

Elektriko, ki jo rabi motor, zagotavljajo gorivne celice, v katerih se kemična energija spreminja v električno. Molekule vodika in kisika medsebojno reagirajo in sproščajo električno energijo. Ob tem pa proces ne povzroča škodljivih vplivov za okolje. Pri delovanju gorivnih celic se namreč sprošča le toplota, izpust pa je voda.

Kljub vgradnji prostorsko zahtevnejšega pogonskega sistema je panda po zagotovilih konstruktorjev ohranila siceršnji prostor za štiri potnike.

Vozilo začenjajo preskušati letos, serijska proizvodnja Fiatovih vozil z gorivnimi celicami pa naj bi stekla šele čez 15 ali 20 let.