Opel astra 2015 10 - prva vožnja - Avtomobilnost Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Opel astra 2015 10 - prva vožnja - Avtomobilnost Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Opel astra 2015 10 - prva vožnja - Avtomobilnost
Opel astra 2015 10 - prva vožnja - Avtomobilnost Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Opel astra 2015 10 - prva vožnja - Avtomobilnost
Opel astra 2015 10 - prva vožnja - Avtomobilnost Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO

S katerimi odlikami lahko torej astra kljubuje terencem? No, predvsem z dejstvom, da ni čokata in težka! Ustreznejše mere in aerodinamika sta torej astrina glavna aduta in ravno v teh lastnostih se je nova astra najbolj izboljšala. Bodimo konkretni: shujšala je kar za dvesto kilogramov, toliko nižja masa pa pomeni, da je astra odpravila svoj glavni hendikep, ki ga je imela prejšnja generacija v primerjavi s svojimi tekmeci - to se je močno, za približno slab liter, poznali pri porabi goriva.

Poznalo se je tudi to, da je bila prejšnja asta nenaravno velika glede na svojo prostornost v kabini. Nova je celo nekaj manjša, pa vseeno potnikom nudi več centimetrov, tudi na račun tanjših sedežev in podobnih optimizacijskih domislic.

Višjo učinkovitost in nižjo porabo goriva bo poleg nižje maše omogočala tudi veliko boljša aerodinamika - ne rekordno ugodna, a 0,285 je še vedno med najboljšimi količniki upora med avtomobili tega tipa.

Učinkovitejši motorji v kombinaciji z učinkovitejšo karoserijo

Nižjo porabo goriva bodo omogočali tudi povsem novi motorji, med katerimi posebej izstopata litraki trivaljnik z močjo 77 in novi 1,4-litrski turbo. Testni cikel na bratislavski prvi vožnji sicer ni merodajen, a dovolj zgovoren, da že zdaj lahko potrdimo, da je vsaj astra 1,4 turbo za skoraj liter varčnejša od predhodnika.

Seveda so na voljo tudi dizelski motorji, astra seveda velikokrat igra vlogo službenega avtomobila. In ljudje, ki jim avtomobil predstavlja svojo pisarno, bodo cenili sedeže s potrdilom nemške ortopedske zveze, da je hrbtenici prijazen. Po novem lahko tak sedež opremite tudi z masažno fukcijo, ki pa ni tako učinkovita kot na primer tista v šestkrat dražji limuzini iz naše spomladanske Avtopedije.

Ponoči zasije v vsej svoji luči (a ne zaslepi)!

Precej impresivni pa so matrični žarometi, sestavljeni iz v različne smeri usmerjenih 16 LED diod, ki se prižigajo in ugašajo glede na to, kaj zaznavajo pred seboj. Ko pred avtomobilom ni ničesar, takoj ko zaznajo avtomobil, ali kaj drugega, ugasnejo samo tiste LED-ice, ki bi ga zaslepile. Tako ponoči vozite vedno z največjo možno osvetlitvijo.

Opel astra
Dolžina4,37 m
Prtljažnik370
1,0 turbo3-valjni bencinski turbo, 77 kW, 170 Nm, 5-stop. ročni, prednji pogon, 1436 kg, 4,4 l/100 km, 102 g/km CO2
1,44-valjni bencinski, 74 kW, 130 Nm, 5-stop. ročni, prednji pogon, 1478 kg, 5,4 l/100 km, 124 g/km CO2
1,4 turbo / avt.4-valjni bencinski turbo, 110 kW, 230 Nm, 6-stop. ročni / samodejni, prednji pogon, 1539 kg, 5,5 l/100 km, 128 g/km CO2
1,6 CDTI 70 kW4-valjni dizelski, 70 kW, 280 Nm, 6-stop. ročni, prednji pogon, 1552 kg, 3,7 l/100 km, 97 g/km CO2
1,6 CDTI 81 kW4-valjni dizelski, 81 kW, 300 Nm, 6-stop. ročni, prednji pogon, 1552 kg, 3,7 l/100 km, 97 g/km CO2
1,6 CDTI 100 kW / avt. 4-valjni dizelski, 100 kW, 320 Nm, 6-stop. ročni / samodejni, prednji pogon, 1552 kg, 3,9 l/100 km, 103 g/km CO2