Že dolgo je znano, da se avtomobilski saloni spopadajo z veliko krizo. Tudi v Ženevi, ki velja za nevtralno prizorišče, kamor so vedno zahajali vsi, ki v svetu avtomobilizma kaj pomenijo.
Letošnji salon bo sicer doživel nekaj odpovedi, predvsem francoskih avtomobilskih proizvajalcev, zato Švicarji veliko stavijo na asa iz rokava, pokrito testno dirkališče. Organizatorji verjamejo, da bodo z novostjo v dvorani 7, testno stezo v dolžini 456 metrov, pritegnili veliko obiskovalcev, ki so še oklevali, ali bi prišli na avtosalon. Načrte jim utegne pokvariti koronavirus.
Nova atrakcija
Organizatorji so pred izbruhom koronavirusa pričakovali okoli 600.000 obiskovalcev. Tudi na račun nove pridobitve, dirkalne steze, na kateri bo mogoče ob prisotnosti inštruktorjev in predhodni prijavi testirati 48 različnih modelov vozil, ki jih bo prispevalo petnajst različnih proizvajalcev vozil, med njimi bo tudi Porsche. Organizatorji nameravajo izpeljati več kot 10.000 voženj, vsak, ki se bo prijavil prek aplikacije na uradni strani ženevskega avtomobilskega salona, pa bo lahko odpeljal tri kroge.
V Barceloni odpoved, v Ženevi ne
Nova resničnost je tudi koronavirus. V nasprotju s Svetovnim mobilnim kongresom v Barceloni, ki so ga že odpovedali, organizatorji v Ženevi kljub žarišču izbruha v sosednji Italiji in prvemu potrjenemu primeru v Švici vztrajajo pri organizaciji. Sprejeli so nekaj nujnih ukrepov, predvsem pa pozivajo razstavljavce, ki prihajajo z območij, kjer so identificirali primere koronavirusa, naj opravijo zdravstvene preglede svojega osebja pred vstopom na švicarska tla.
Pravočasna dezinfekcija
Organizatorji so zagotovili, da bodo pospešili čiščenje in dezinfekcijo na prizorišču razstave, kongresnem centru Palexpo, ki je streljaj stran od mednarodnega letališča v Ženevi. Jubilejni 90. avtomobilski salon v Ženevi bo imel za obiskovalce vrata odprta od 5. do 15. marca (3. in 4. marec sta rezervirana za novinarska dneva), organizatorji pa mirijo vse, ki si želijo ogledati najnovejše dosežke avtomobilske industrije. "Palexpo v okviru epidemije koronavirusa skrbno nadzoruje razmere in njegove mogoče posledice," so v izjavi zapisali organizatorji in dodali: "Razstavljavce z ogroženih območij pozivamo, naj zagotovijo, da njihovo osebje opravi potrebne preglede. Zaposleni v 14 dneh pred prihodom v Švico ne smejo kazati nobenih simptomov okužbe, da bi preprečili kakršno koli tveganje za širjenje okužbe."
Tudi Italijani in Kitajci
Iz Palexpa so še sporočili, da redno sodelujejo s švicarskimi zdravstvenimi uradniki in zdravniškimi svetovalci, skupaj so razvili sanitarni akcijski načrt, ki ga je mogoče prilagoditi v realnem času. Na sejmu bodo tudi razstavljavci in obiskovalci z območij, ki jih je virus močno prizadel, predvsem iz severne Italije. Prisotni bodo tudi kitajski in južnokorejski razstavljavci, vključno z vodilnimi v podjetju Smart, blagovni znamki, ki jo skupaj vodita nemški Daimler in kitajski Geely.
V ponedeljek so iz Svetovne zdravstvene organizacije s sedežem v Ženevi poudarili, da ni treba sprejemati ukrepov, ki "po nepotrebnem posegajo v mednarodna potovanja in trgovino".
Avtosalon v Pekingu zamaknili
V nasprotju s Švicarji so Kitajci svoj glavni avtomobilski dogodek leta, mednarodni avtosalon v Pekingu, zaradi izbruha koronavirusa na domačih tleh odložili. Organizatorji avtomobilske razstave v Pekingu so sporočili, da bodo določili nov datum za izvedbo avtomobilskega salona, ki bi moral biti na sporedu od 21. do 30. aprila. Nov datum bodo objavili pozneje.
Ukrepi kitajske vlade za boj proti širjenju koronavirusa so močno prizadeli proizvajalce avtomobilov, katerih cilj je biti prisoten na avtomobilskih salonih, vendar pa ne morejo na Kitajsko pripeljati sejemskega pohištva, je poročal Automobilwoche. Morebitnim razstavljavcem iz tujine ni dovoljeno dostavljati tovornih pošiljk na Kitajsko, so zapisali pri Automobilwoche, pri čemer so se sklicevali na dokument logistične skupine CIETC.
Od leta 1990 naprej se je razstava v Pekingu razvila v enega največjih svetovnih avtomobilskih sejmov. To je ključni prostor za predstavitev vseh novih avtomobilskih izdelkov za prodajo na največjem avtomobilskem trgu na svetu – na Kitajskem. Leta 2018 so podjetja, kot so VW, Audi, BMW, Ford in Mercedes-Benz, prav v kitajski prestolnici predstavila svoje najpomembnejše novosti leta.
Koronavirus upočasnjuje proizvodnjo in prodajo
Ameriška bonitetna agencija Moody's pričakuje, da bo prodaja avtomobilov po vsem svetu upadla. Po njihovi oceni se bodo vsi najpomembnejši avtomobilski trgi spopadli z upadom prodaje. Štiriodstotni padec naj bi imela zahodna Evropa, medtem ko naj bi v svetovnem merilu prodaja avtomobilov padla za 2,5 odstotka. Velik vzrok za to je koronavirus in v povezavi z njim prekinjene dobavne verige in povpraševanje po vozilih. Agencija ocenjuje, da bo padec na Kitajskem trgu 2,9-odstoten. Tam se ljudje bojijo oditi v salone, prodaja se je v zadnjem mesecu praktično ustavila, hkrati pa stoji proizvodnja vozil, posledično pa tudi ni zalog vozil. Pri Moody's ocenjujejo, da je mogoče letos nadomestiti le polovico izgubljene prodaje na račun koronavirusa.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje