Ena večjih težav pri prevozu otrok je še vedno nepravilno nameščanje otroških sedežev in pripenjanje otrok med vožnjo. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Ena večjih težav pri prevozu otrok je še vedno nepravilno nameščanje otroških sedežev in pripenjanje otrok med vožnjo. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Družine s tremi majhnimi otroki imajo na razpolago vse manj avtomobilov, ki bi jim lahko zagotovili ustrezno družinsko mobilnost. Ampak, ko končno najdejo avto, v katerega lahko vštric namestijo tri otroške sedeže, potem pride na vrsto izbira ustreznega otroškega sedeža. Ti so namreč vse širši. Ne po naključju.

Tina Vrhovec Andrič, strokovnjakinja za blagovne znamke pri podjetju Mali zakladi, je za Avtomobilnost pojasnila: "Ugotovili so, da je največja smrtnost otrok pri bočnih trkih. Vzrok je, da so vratne mišice pri otrocih slabše razvite. Zato se danes večina avtomobilskih otroških sedežev izdela tako, da se upošteva tudi bočna zaščita."

Pomembni centimetri, ne kilogrami

V dobi pred i-size sedeži smo starši otroke prestavili v večji sedež, pri okoli enem letu. To je tudi pomenilo, da se je otrok po enem letu začel voziti s pogledom na cesto, torej naprej. Preizkusni trki so nas pripeljali do novih spoznanj.

Tina Vrhovec Andrič, strokovnjakinja za blagovne znamke pri podjetju Mali zakladi, pravi, da bi morali otroci do 4. leta starosti sedeti v avtomobilskem sedežu, ki je nameščen v nasprotni smeri. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Tina Vrhovec Andrič, strokovnjakinja za blagovne znamke pri podjetju Mali zakladi, pravi, da bi morali otroci do 4. leta starosti sedeti v avtomobilskem sedežu, ki je nameščen v nasprotni smeri. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

"Mi priporočamo vožnjo čim dlje v vzvratni smeri, se pravi do 4. leta starosti. Obstajajo sedeži do višine otroka 105 centimetrov, ki to omogočajo. To je ena od stvari, ki jo klasifikacija i-size poudarja. Torej niso pomembni kilogrami, ampak centimetri pri otroku. Preverjeno je, da se do 4. leta otrokove starosti, da zdržati z vzvratnim položajem otroka med vožnjo," pravi sogovornica.

Zaradi slabo razvitih vratnih mišic je zelo pomembna bočna zaščita pri otroškem avtomobilskem sedežu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Zaradi slabo razvitih vratnih mišic je zelo pomembna bočna zaščita pri otroškem avtomobilskem sedežu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Zakaj lahko rečemo, da je i-size sistem bolj varen od tistega, kar smo poznali prej, smo še vprašali sogovornico? "Največja težava je nepravilno pripenjanje avtosedeža. Z i-size zmanjšamo možnost za napake, saj zahteva tudi isofix priključke v avtomobilu. Ko je sedež pravilno pripet, se na sedežu prikaže zelena barva, kar pomeni, da je vožnja varna. Tudi z uporabo isofix sistema do 95 odstotkov zmanjšamo možnost nepravilnega pripenjanja otroka."

Varni otroški sedeži se tudi v letu 2022 razlikuje glede na udobje pri uporabi. Pa tudi po prilagodljivosti. In seveda si racionalni starši želimo, da bi lahko z enim sedežem otroka peljali čim več let. Toda priporočilo, da otroka vozimo vzvratno do četrtega leta, vseeno ne pomeni, da bomo štiri leta uporabljali lupinico.

Zakaj in kako deluje bočna zaščita pri otroških sedežih, si lahko pogledate v video prispevku iz oddaje Avtomobilnost.