Nova mobilnost bo prinesla tudi nove možnosti poslovanja parkirnih hiš. Foto: MMC RTVSLO
Nova mobilnost bo prinesla tudi nove možnosti poslovanja parkirnih hiš. Foto: MMC RTVSLO

Parkirni velikan Apcoa nadaljuje s prestrukturiranjem poslovnega modela z novimi načrti za lokacije po Evropi.

Želijo se odmakniti od zgolj ponudnika parkirnega prostora za vozila in jih postopoma spremeniti v vozlišča za mobilnost in druge storitve za voznike, pa tudi za logistična podjetja. Direktor Apcoe Frank van der Sant je za nemško tiskovno agencijo povedal, da bodo število lokacij povečevali bistveno hitreje kot prej – do leta 2030 v povprečju 1000 vsako leto.

Apcoa trenutno upravlja okoli 11.500 parkirnih garaž in parkirnih mest v 13 različnih državah, kar je po njenih podatkih največ v Evropi. Leta 2019 je imelo podjetje s sedežem na letališču v Stuttgartu več kot milijardo evrov prometa s parkirnimi mesti. Apcoa ima 300 svojih lokacij v Nemčiji in več kot 1000, ki jih upravlja v imenu zasebnih lastnikov.

Operater parkirišč Apcoa želi v parkirnih hišah ponuditi tudi piste za večje drone. Foto: Reuters
Operater parkirišč Apcoa želi v parkirnih hišah ponuditi tudi piste za večje drone. Foto: Reuters

Večja zasedenost parkirnih garaž

Van der Sant prihodnost parkirnih garaž vidi v konceptu "shop-in-shop", ki temelji na velikih veleblagovnicah. Majhni ponudniki bi morali imeti možnost najema parkirnih površin za stalno ali za določena krajša obdobja, da bi tam lahko ponujali svoje izdelke ali storitve. Z vidika van der Santa bosta imela korist obe strani. "Na eni strani dobimo večjo zasedenost, prostor pa se lahko uporablja prožno," je dejal.
Ena splošnih težav pri poslovanju s parkirnimi garažami je, da so v konicah pogosto prenatrpane, marsikdaj pa ostanejo prazne, zlasti ponoči ali zgodaj zjutraj. "Na žalost naše parkirne hiše niso nikoli v celoti zasedene, razen morda nekaj sobot pred božičem," je dejal van der Sant.

Apcoa je v Stuttgartu v velikem pilotnem projektu leta 2019 preizkusila koncept skupaj z Inštitutom za industrijsko inženirstvo Fraunhofer. Prometni strokovnjaki v pilotnem projektu vidijo dober način za dostavni promet s tovornjaki in kombiji. Pilotni projekt je bil namreč namenjen predvsem pretovarjanju manjših pošiljk iz kombijev na tovorna kolesa lokalnega ponudnika. V vmesnem času pa že sodelujejo z vsemi večjimi ponudniki paketnih storitev.

Sledili bodo novi koraki. V nekaterih že ponujajo storitev polnjenja baterij, do najema avtomobilov, koles in skuterjev, v načrtu so celo vzletni in pristajalni prostori za tovorne letalnike in leteče taksije.