«Prazgodovina» znamke Peugeot in Francoske republike sicer sega že v dvajseta leta prejšnjega stoletja. 23. septembra 1920 je bil za predsednika takratne tretje Francoske republike izvoljen Alexandre Millerand, ki se je od leta 1921 dalje prevažal s peugeotom Type 156. To je bilo prvo vozilo, ki so ga začeli proizvajati v tovarni Sochaux in je v tistem času veljalo za vozilo visokega razreda, saj je bilo opremljeno z zmogljivim šestvaljnim motorjem, ki je imel in 5954 cm3 prostornine in 25 konjev.
Peugeot 604 in Valéry Giscard d’Estaing
Več kot pol stoletja kasneje so Francozi za svojega predsednika izvolili ljubitelja dirkanja, avtomobilov in znamke Peugeot. Valéry Giscard d’Estaing je vozila francoskega proizvajalca pripeljal v predsedniško palačo na Elizejskih poljanah leta 1975. To je bilo leto, ko je znamka predstavila svojega novega paradnega konja, 604. Odločno novodobni vodilni mož države je vpeljal še eno inovacijo: predsedniška vozila niso bila več črna temveč «sivo zelena».
Tekom njegovega sedemletnega mandata je Elizejska palača naročila kar štiri Peugeote 604. Trije med njimi so bili serijski modeli z najbogatejšim nivojem opreme SL in z 2,6-litrskim motorjem V6 s 136 konjskimi močmi, ki jih je predsednik z največjim veseljem tudi občasno sam vozil. Poleg teh treh vozil pa je imel še predsedniško limuzino 604, ki jo je uporabljal za državne slovesnosti.
Limuzina je bila izdelana v sodelovanju s podjetjem za kleparsko predelavo Heuliez, ki jo je opremilo z 62 centimetrov daljšo medosno razdaljo, luksuzno oblazinjenimi zadnjimi sedeži in streho z oblogo iz umetnega usnja.
Elizejska palača pa ni odobrila projekta 604 «landaulet» (zadnji sedeži z odprto streho), ki ga je predlagalo kleparsko podjetje Chapron. Edinstveni primerek, ki so ga izdelali leta 1979, je bil nato dobavljen predsedniku Nigra.
Blindirana limuzina peugeot 605 predsednika Françoisa Mitterranda
Leta 1991 je Elizejska palača nabavila peugeota 605, ki so ga podaljšali in opremili z blindirano zaščito v podjetju Labbé iz francoske regije Bretanje (ki se je pozneje preimenovalo v Centigon in izdelalo predsedniškega peugeota 5008). Model, opremljen z motorjem V6 s 170 konjskimi močmi je bil opremljen z blindirano zaščito iz visoko odpornega jekla in okni iz neprebojnega kompozitnega stekla in polikarbonatnega materiala. V številkah to pomeni: 2500 kg oziroma 1000 kg več kot pri serijskem modelu 605 V6!To limuzino so uporabljali predvsem vodilni možje raznih držav, ki jih je gostila Francija, kot na primer Mikhaïl Gorbatchev, Hosni Moubarak ali papež Janez Pavel II.
Modeli peugeot Chirac
Tekom svojega dvanajstletnega mandata v Elizejski palači je Jacques Chirac redno uporabljal peugeote 607 kot del voznega parka predsednika Francoske republike. V tistem obdobju pa je največji vtis na Francoze imel nedvomno peugeot 205 SR rdeče barve, letnik 1984, s katerim se je predsednikova žena vozila pa cestah departmaja Corrèze v južni Franciji…
Peugeot 607 paladine Nicolasa Sarkozyja
Peugeot 607 Paladine je nedvomno veljal za najbolj spektakularno in kratkotrajno predsedniško vozilo V. republike. Leta 2007 je ekipa Nicolasa Sarkozyja iskala vozilo, ki bi simboliziralo preporod in modernost na dan, ko bi se novo izvoljeni predsednik prvič zapeljal po Elizejskih poljanah. Nekateri se boste morda še spomnili konceptnega vozila 607 Paladine, ki je bilo predstavljeno na Ženevskem salonu leta 2000. Spektakularno limuzino 607 je za znamko Peugeot izdelal kleparski specialist Heuliez. V dolžino je merila več kot pet metrov in je bila predelana v izvedenko "landaulet" z nezastekljeno in deloma zastekljeno streho nad zadnjimi sedeži, ki jo je bilo možno odstraniti. Potniški prostor so luksuzno opremili usnjarski mojstri znamke Hermès, ki so zanj izbrali prečudovito modro in krem usnje, bar, dva električno nastavljiva sedeža podobna fotelju za najbolj ugledne potnike in zložljiv sedež s hrbtiščem v smeri vožnje za spremljevalca.
Na prošnjo ekipe Nicolasa Sarkozyja so vozilo odpeljali iz Muzeja Peugeot in 16. maja 2007 ga je lahko celotna Francija presenečeno občudovala na Elizejskih poljanah. Navkljub številnim predelavam je vozilo ohranilo vso eleganco serijskega peugeota 607. Žal pa je bilo potrebno zaradi montaže mehanizma zložljive strehe občutno zmanjšati rezervoar za gorivo, ki je imel posledično zgolj 6 litrov prostornine. Pri konceptnem vozilu to seveda ne predstavlja nobene težave, pri redni uporabi pa je zelo moteče še zlasti v kombinaciji z zelo veliko maso vozila in požrešnim motorjem V6. Zaradi tega so se odločili, da peugeota 607 Paladine ne bodo več uporabljali.
Športni terenec za Emmanuela Macrona
Iz varnostnih razlogov je kabinet predsednika Francoske republike predpisal, da tehnični podatki predsedniškega 5008 veljajo za skrivnost. Vsesplošno pa je znano, da so tako kot vse ostale tudi tega proizvedli v tovarni v Rennesu, od koder so ga odpeljali v Centigon v Bretanji, kjer se nahaja podjetje, specializirano za blindirano zaščito vozil. Vse ostale informacije, ki so dostopne javnosti, se nanašajo na razporeditev zadnjih sedežev (namesto treh sta v vozilu zgolj dva zadnja sedeža, med katerima se nahaja posebna sredinska konzola), na posebne signalizacijske luči na okrasni maski in oznake predsednika Francoske republike na karoseriji. Vse ostalo je strogo zaupno!
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje