Peugeot RCZ R je magnet za poglede, na sedež pa dobro »prilepi« tudi voznika, ki želi izkoristiti zmogljivosti motorja z močjo 199 kilovatov. Foto: M. Kr.
Peugeot RCZ R je magnet za poglede, na sedež pa dobro »prilepi« tudi voznika, ki želi izkoristiti zmogljivosti motorja z močjo 199 kilovatov. Foto: M. Kr.
Peugeot 3008, Peugeot RCZ R, Peugeot 5008
Peugeot je osvežil in obogatil ponudbo modelov na slovenskem trgu. Foto: M. Kr.

Čeprav je bil oplemeniten z izkušnjami in tehnologijo, nad katero bedijo pri Peugeotovem športnem oddelku in je pravi dirkalnik primeren za izzive na zaprtih dirkališčih, pa je hkrati tudi povsem tehnično ustrezen za vsakdanjo cestno uporabo. Pri Peugeotu poudarjajo, da niso želeli ustvariti le zmogljivega športnika, ampak so se potrudili zagotoviti tudi ustrezno raven udobja oziroma "civiliziranost" za javne ceste.

Dinamična športnost
Dodatnih 70 konjev, v primerjavi s krotkejšo različico RCZ 1,6 THP 200 KM, je sicer zahtevalo tudi nekaj očitnih prilagoditev, ki so mešanica tehnične učinkovitosti in privlačnosti za poglede. Zadnji usmernik zraka je tako na primer fiksen, za platišči se skrivajo vpadljivo obarvane zavore.

Očem bolj skrite so ostale prilagoditve podvozja in šeststopenjskega ročnega menjalnika, ki omogočajo in prenesejo pospeške od 0 do 100 kilometrov na uro v 5,9 sekunde in hitrosti do elektronsko določene meje 250 kilometrov na uro. Za dinamične presežke v atraktivni Peugeotovi embalaži bodo morali kupci v Sloveniji odšteti 41.060,00 evrov.

Krotka uporabnost
Precej krotkejša, a bistveno uporabnejša pa sta dva Peugeotova izdelka iz "družinskega" programa. Križanec 3008 je kombinacija športnega terenca, petvratne kombilimuzine in enoprostorskega vozila, v pomlajeni izdaji je bil deležen kozmetičnih posegov na zunanjosti, nekaj dodatkov so uvrstili v ponudbo opreme, posodobljena pa je tudi izbira pogonskih agregatov, med katerimi ostaja hibridna kombinacija elektromotorja in bencinskega motorja. Cenovna lestvica se na uradnem ceniku začenja pri 20.090 evrih, a kot je pri znamki in ne nazadnje tudi na slovenskem trgu že kar ustaljena navada, trgovci obljubljajo popuste in dodatne ugodnosti.

Enako kot za manjšega sorodnika pa velja tudi za prostornega peugeota 5008, ki je še izraziteje ukrojen glede na potrebe družinskih uporabnikov ali potovanj v visokem razredu. V potniški kabini je dovolj prostora tudi za sedem sedežev, mogoče so tudi številne prilagoditve glede na trenutne potrebe. Po kozmetični pomladitvi je avtomobil atraktivnejši, ima več opreme, osem motorjev zagotavlja možnost izbire za skoraj vsak okus in potrebe. Uradna cenovna lestvica se začenja pri 18.900 evrih, trgovci pa tudi tukaj ne skoparijo s posebnimi ponudbami.