Ariya je velik križanec, ki v dolžino meri 4,59 metra, v širino 1,85 metra, v kabini pa razvaja na račun dolge medosne razdalje 2,77 metra. Občutek prostornosti lahko najlažje primerjamo s tistim v enoprostorcih. Foto: Nissan
Ariya je velik križanec, ki v dolžino meri 4,59 metra, v širino 1,85 metra, v kabini pa razvaja na račun dolge medosne razdalje 2,77 metra. Občutek prostornosti lahko najlažje primerjamo s tistim v enoprostorcih. Foto: Nissan

Kar malo nenavadno je, da so pri Nissanu čakali tako dolgo z novim električnim avtomobilom, ko pa vemo, da je že pred več kot dvanajstimi leti na ceste zapeljal njihov popolnoma električni leaf.

Če je bilo to takrat za leafa morda celo prezgodaj, pa zdaj za ariyo ni, saj se v današnjih dneh malodane dnevno pojavljajo novi električni avtomobili ali pa vsaj napovedi o njih.

Ključna je nova platforma

Temelj prihodnjih Nissanovih električnih modelov bo konstrukcijska platforma CMF-EV. Na njej že stoji novi električni megane, zdaj pa je Nissan nanjo postavil kupejevskega križanca.

Platformo so Nissanovi inženirji poimenovali kar čarobna leteča preproga, saj jim ponuja številne priložnosti, kakršnih do zdaj pri oblikovanju običajnih avtomobilov niso imeli.

Če izberete vozilo s štirikolesnim pogonom, lahko v prtljažnik pospravite za 415 litrov prtljage, pri različici s pogonom na prednji kolesni par pa 468 litrov. S tem vozilom lahko za seboj vlečete prikolico z maso 1,5 tone. Foto: MMC RTV SLO/Nissan
Če izberete vozilo s štirikolesnim pogonom, lahko v prtljažnik pospravite za 415 litrov prtljage, pri različici s pogonom na prednji kolesni par pa 468 litrov. S tem vozilom lahko za seboj vlečete prikolico z maso 1,5 tone. Foto: MMC RTV SLO/Nissan

Alexandre Pasternak, produktni vodja za model ariya, je za Avtomobilnost povedal: "Videz avtomobila je futurističen, a ne preveč, ni vpadljiv. Linije so preproste, površine gladke. V kabini je oblikovalski pristop enak: zelo preprosta je, vendar prefinjena kakor tradicionalna japonska hiša. Vse je uporabno, čisto in preprosto. Poleg tega je polna tehnologije."

Ob primerljivi zunanji dolžini ponuja bistveno več prostora v notranjosti, posledično je lahko drugačno tudi notranje oblikovanje.

Ena od zanimivosti vozila sta dve reži za polnjenje baterije, po ena na vsakem boku. Na eni strani lahko polnite počasno z močjo 7,2 kilovata oziroma z močjo do 22 kilovatov pri večji bateriji. Na drugi strani pa je priključek za hitro polnjenje z močjo do 130 kilovatov. Foto: Nissan
Ena od zanimivosti vozila sta dve reži za polnjenje baterije, po ena na vsakem boku. Na eni strani lahko polnite počasno z močjo 7,2 kilovata oziroma z močjo do 22 kilovatov pri večji bateriji. Na drugi strani pa je priključek za hitro polnjenje z močjo do 130 kilovatov. Foto: Nissan

Kaj nam je bilo všeč?

Električno vozilo smo na kratko preskusili na zaprtem dirkališču v okolici Madrida. Zagotovimo lahko, da se bo v njej voznik dobro počutil. Ne le oblika, navdušijo tudi materiali in pa nekatere tehnološke rešitve. Ob različnih močeh od 162 do 290 kW ter zadnjem ali štirikolesnem pogonu bo mogoče izbrati dve velikosti baterij, 63 ali 87 kWh, doseg pa naj bi bil do 500 kilometrov.

Zdaj je že jasno, da so pri Nissanu na električno dobo pripravljeni precej bolje kot pred 12 leti.

Električni Nissanov SUV lahko bolj podrobno spoznate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.