Po francoskem podeželju smo v Avtomobilnosti naredili prve kilometre s prestižno Citroënovo limuzino C5 X, zato že lahko zapišemo, da je limuzina bolj C5 kot X, X kot križanec. To je klasični Citroënov veliki potovalnik, se pravi avtomobil, ki omogoča izjemno udobno premagovanje dolgih razdalj po kakršni koli podlagi. To je nekaj, kar je Citroën skozi svojo zgodovino ves čas ponujal.
Kje bi lahko bolje spoznali primere C5 X, če ne v Citroënovem konservatoriju v Franciji, ki smo ga v Avtomobilnosti obiskali.
Citroënovo svetišče
Pred dobrimi 20 leti je Citroën v predmestju Pariza odprl posebno skladišče, v katerem ima shranjene svoje najbolj zanimive primerke iz svoje več kot stoletne zgodovine. Mi smo to Citroënovo svetišče obiskali, da bi poiskali odgovor na vprašanje, kaj je udobje?
Denis Huille, direktor Citroënovega Conservatoireja, je za Avtomobilnost zelo na kratko odgovoril na naše vprašanje: "Comfort," (po slovensko udobje), se začne s črko C, tako kot Citroën.
Kratek, a zelo zgovoren podatek. Udobje je bila odločitev Andrea Citroëna, vizionarja, ki ga je pri svojem delu gnala tudi tekmovalnost. Kdo bo prvi v vozilo vgradil kakšno tehnično novotarijo, Citroën ali pa sošolec Louis Renault. To je bila tekma, ki je zabavala Parižane v dvajsetih letih prejšnjega stoletja.
"Prepovedane zgodbe"
Zanimal nas je C5 X. V čem je njegova skrivnost? Skrivnost se skriva v zgodbah iz slavne zgodovine znamke. Tudi prepovedanih. Eno takih nam je razkril Huille: "Povedal vam bom kratko zgodbo. Citroën je ustanovil dirkalno ekipo. Vodja Citroëna Sport je bil Guy Fréquelin. Njegov avtomobil je bil XM V6. Rad je vozil hitro. Nekoč ga je ujel policijski radar. Vozil je 235 km/h. Nekaj dni pozneje, na reliju, so ga novinarji spraševali, ali je njegov citroen poseben, saj citroen ne zmore take hitrosti. Povedal jim je, da je to pač njegov avto z motorjem V6. To je bila dobra reklama za Citroën. Dokaz, da je mogoče voziti hitro. V enem dnevu bi lahko brez težav prevozili tisoč kilometrov."
Direktorju motošporta se je zaradi napake policistov v proceduri uspelo izogniti plačilu zneska za to nenaročeno reklamo za Citroën. Z danes odločno prehitro vožnjo pa je povezana tudi zgodba z modelom SM. "Citroën ni imel dobrega motorja, zato je kupil slabega maseratija. Ker je potreboval motor. Danes je to nemogoče. Zdaj so maseratiji dobri. Takrat smo bili veseli, ker v Franciji ni bilo omejitve hitrosti. S SM-jem smo lahko iz enega kraja v drugega vozili, kakor hitro smo hoteli. Zelo hitro smo na primer prišli iz Pariza v Marseille. Jean Claude Janesse z oddelka za zveze mi je povedal, da je ob treh zjutraj odšel iz Pariza, v Marseillu pa je bil že ob osmih. Pet ur. To pomeni, da je ves čas vozil od 180 do 200 km/h. Ne trdim, da je to dobro. Pravim samo, da je bilo mogoče," pove sogovornik.
Citroën, ki je navdušil s stabilnostjo v ovinkih
Če je bil velik Citroën primeren za hitrostno premagovanje dolgih razdalj, pa je bila novejša xantia (1993–2002) posebej superiorna na losovem testu. "Citroënovi inženirji so ohranili hidravlično vzmetenje, a so hoteli iti še dlje z avtomobilom, ki se v ovinkih ne bi zibal. Želeli so udoben avto, vendar s tekmovalnimi nastavitvami. Izdelali so sistem aktivne hidravlike proti zibanju. To je še danes zelo učinkovit serijski avtomobil. Še danes."
Zgodba o predhodnikih C5 X smo sklenili z največjim, de Gaullejevim. Izveste jo ob ogledu videoposnetka iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje