V Renaultu se že mrzlično pripravljajo na junijski začetek prodaje. Cene še vedno niso znane. Foto: Renault
V Renaultu se že mrzlično pripravljajo na junijski začetek prodaje. Cene še vedno niso znane. Foto: Renault

Novi twingo, ki bo sredi junija nasledil svojega 14 let starega predhodnika, je bil že nestrpno pričakovan, saj se je začetek njegove serijske proizvodnje lani zakasnil za devet mesecev, ker po mnenju Renaultovih oblikovalcev ni bil najbolj po meri dandanašnje avtomobilske mode. Ampak zdaj je tu in postaja najbolj slovenski avto do zdaj. Ne samo da ga bodo izdelovali zgolj v novomeški tovarni, že sam razvoj je večinoma potekal prav v Revozu, kar priča o velikem zaupanju Francozov v Dolenjce.

V tovarni se jim je zdelo prav, da se ob ponovnem odprtju svojih vrat za javnost, ki so bila nekaj mesecev med ključno fazo razvoja tesno zaprta, proces izdelave novega twinga najprej pokažejo prav domačim medijem pred evropskimi.

Oglejte si še reportažo ob predstavitvi Revoza in novega twinga ter preberite intervju z direktorjem Revoza.
Splošni vtis obiskovalca je, da je tovarna tehnološko odlično opremljena, delovni procesi s poudarkom na logistiki in izobraženi ter zadovoljni delovni sili pa so sila premišljeni in prispevajo h kar največji učinkovitosti. Motiviranosti niti vodilnim niti navadnim delavcem nikakor ne primanjkuje, pri novem avtomobilu pa poudarjajo predvsem njegovo kakovostno izdelavo, ki je ena najboljših med tovarnami v Renaultovi lasti.

A. L.

Vse se začne pri nekajtonskih kolutih pločevine različnih debelin, ki jo cela baterija stiskalnic z udarci spreminja v dele karoserije. Revoz kar 98 odstotkov vse karoserije izdela v svoji tovarni, kar je zavidanja vreden podatek. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Roboti dele karoserije zvarijo skupaj na običajni spajkalni način, streho in še nekatere dele pa z najmodernejšo lasersko tehniko. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Po barvanju v lakirnici in sušenju se karoserija postavi na začetek dolgega tekočega traku, ob katerem vsaka ekipa delavcev nanjo pritrdi določene sestavne dele. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Najpomembnejši del proizvodnega procesa je, da je pravi sestavni del na pravem mestu ob pravem času, razlaga vodstvo tovarne. Po proizvodnjih halah neprestano švigajo dostavna vozila, ki v skladu z vnaprej pripravljenim planom delavcem na proizvodnji dostavljajo potrebne dele. Posebnost in hkrati velika prednost Revozove tovarne je, da lahko na istem traku hkrati poteka proizvodnja clia II in novega twinga. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Motorji čakajo na vgradnjo. Pri Renaultu so še posebej ponosni na novi 1.2 litrski bencinar, ki razvije moč 75 kW (100 KM) in bo namenjen različici GT. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Vsak avtomobil preizkusijo na posebni pokriti pisti. Nato mu vtisnejo še številko šasije in elektronski podpis. Vsake toliko časa naključno izberejo nekaj gotovih vozil in jih pregledajo do obisti. Kakovost je eden glavnih poudarkov nove generacije Renaultovih vozil. Foto: Renault
Delavci se v posebnih delavnicah nenehano izobražujejo in učijo ročnih gibov, ki bodo zanje najbolj učinkoviti in obenem najmanj naporni. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
V Revozu še vedno velja določena stopnja tajnosti, zato je obisk potekal pod budnim nadzorom pristojnih. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Novega twinga bodo izdelovali v treh izmenah, sladka skrb vodstva pa je, da mogoče ne bodo mogli zadostiti povpraševanju, ki bo, po prvih napovedih sodeč, zelo veliko. Foto: RTV SLO/Andrej Leban
Na leto naj bi iz Novega mesta na trge predvsem zahodne Evrope poslali prek 200.000 novih twingov (spodaj) in cliev prejšnje generacije (zgoraj), po katerih je povpraševanje še vedno zelo veliko. Foto: RTV SLO/Grega Prebil