Sredi petdesetih let prejšnjega stoletja sta bila citroën DS in caravella pojem napredne francoske industrije. Foto: Citroën
Sredi petdesetih let prejšnjega stoletja sta bila citroën DS in caravella pojem napredne francoske industrije. Foto: Citroën
citroën DS
Čeprav so si ga na začetku lahko privoščili le izbranci je DS čez čas postal tudi družinski avto. Foto: Citroën
citroën DS
Avtomobil je bil posebnež tudi po armaturi. Foto: Citroën
citroën DS
Ena glavnih tehnoloških novosti in posebnosti je bilo hidropnevmatsko vzmetenje. Foto: Citroën
citroën DS
DS je bil odlično protokolarno vozilo, francoski predsednik De Gaulle pa je v njem preživel tudi atentat. Foto: Citroën
citroën DS
Karavanska različica je suvereno osvojila razred reševalnih vozil. Foto: Citroën

Med Citroënove izdelke, ki so se zapisali v avtomobilsko zgodovino sodijo traction avant, ki je utrl pot prednjemu pogonu, 2CV je postal kultni avto širokega kroga uporabnikov, DS pa je pred pol stoletja poskrbel za tehnološki šok, od katerega si konkurenca dolgo ni opomogla.

Posebnež brez primera
Avtomobil, ki so ga predstavili oktobra 1955 na avtomobilskem salonu v Parizu, je upravičeno povzročil navdušenje javnosti in izzval nemir pri konkurenci.

Gonilni kolesi razvoja in izdelave DS-a sta bila Andre LeFevre in Flaminio Bertoni. Prav onadva sta imela zasluge že za pretres v avtomobilski industriji dobri dve desetletji pred predstavitvijo modela DS, ko je na ceste zapeljal traction avant.

LeFevre in Bertoni sta na čelu ekipe konstruktorjev in oblikovalcev leta 1955 poskrbela za nov drzni izdelek, v katerem ni manjkalo sodobne tehologije.

Bertoni, ki je bil zadolžen za oblikovanje, je pri vozilu DS poskrbel za uspešno združitev uporabnosti in videza. Pomembno vlogo je dobila aerodinamika, zunanjost pa je bila polna podrobnosti, ki so pritegnile pogled ali pa povečevale uporabnost vozila.

Oblikovalska izvirnost ni ostala omejena le na zunanjost vozila, ampak se je nadaljevala tudi v notranjosti, še posebej pri armaturni plošči, ki je upoštevala tudi zahteve ergonomije.

Na začetku le za izbrance
DS ob predstavitvi ni bil avto, dosegljiv za široke množice, kljub temu pa je vanj vgrajena tehnologija tako rekoč najavila svoj prihod med velikoserijske modele. Servo volan in servo zavore so bile pred pol stoletja za marsikatero znamko znanstvena fantastika, za citroen in DS pa ne.

Pri izdelavi avtomobila so uporabili "nove" materiale - aluminij za pokrov motorja in plastiko za streho. Danes legendarna in že mnogokrat nadgrajena posebnost je bilo tudi hidropnevmatsko vzmetenje.

V dveh desetletjih izdelovanja so izdelali natančno 1.456.115 primerkov različnih izpeljank modela DS, ki je presegel krog izbrancev in postal priljubljen pri vseh, ki so cenili njegov napreden izgled in tehnološke prednosti, ki so vplivale predvsem na udobje.

Bil je protokolarno vozilo, s katerim se niso vozili le francoski politiki ali vodilni gospodarstveniki, ampak je iz Evrope zapeljal celo na ceste Združenih državah Amerike, Kanade in Avstralije.

Francoski predsednik general De Gaulle je v DS-u preživel atentat, danska kraljica Margareta ga je dobila za poročno darilo, na uradnih obiskih v Franciji so se s črnimi limuzinami vozili norveški kralj Olaf, kamboški princ Norodom Sihanouk, soproga ameriškega predsednika Jackie Kennedy in številni drugi.

Vsestransko uporaben
DS so radi uporabljali v filmski industriji, in tako je postal zvezda številnih filmov, zaradi vrhunskega vzmetenja pa so ga uporabljali tudi za filmsko snemanje med vožnjo.

Prednosti prostornosti in udobja so spoznali tudi vozniki taksijev in DS je kmalu postal njihovo priljubljeno vozilo. Karavanska različica pa je skoraj monopolistično osvojila razred reševalnih vozil.