Za taycana pravijo, da označuje začetek nekega novega obdobja znamke Porsche in vseh športnih avtomobilov. Foto: Porsche
Za taycana pravijo, da označuje začetek nekega novega obdobja znamke Porsche in vseh športnih avtomobilov. Foto: Porsche

Ko gre za razvoj električnih avtomobilov, proizvajalec športnih avtomobilov Porsche v dirki za električno prevlado vidi le malo smisla v boju na največji doseg.

"Razpon dosega je seveda pomemben," je v pogovoru za nemški Automobilwoche dejal Michael Steiner, vodja oddelka za raziskave in razvoj pri nemškem proizvajalcu športnih avtomobilov in dodal: "Toda vprašanje je, kako pomemben je sploh doseg v primerjavi z drugimi lastnostmi vozila?"

Pri Porscheju so taycanu namenili po en elektromotor na vsaki premi. V različici turbo S motorja razvijeta sistemsko moč 560, v turbu pa 500 kilovatov, kar taycanu turbo S zadostuje, da sto kilometrov doseže v 2,8 sekunde, šibkejši taycan turbo pa za enak podvig potrebuje 3,2 sekunde. Foto: Porsche
Pri Porscheju so taycanu namenili po en elektromotor na vsaki premi. V različici turbo S motorja razvijeta sistemsko moč 560, v turbu pa 500 kilovatov, kar taycanu turbo S zadostuje, da sto kilometrov doseže v 2,8 sekunde, šibkejši taycan turbo pa za enak podvig potrebuje 3,2 sekunde. Foto: Porsche

To je veljalo tudi pri razvoju taycana, prvega Porschejevega povsem električnega modela. "S taycanom nismo nikoli želeli postati svetovni prvaki v dosegu, smo pa želeli postati referenca na področju vozne dinamike," je dejal Steiner.

Kritike zaradi Tesle

Tudi Porsche se ni mogel izogniti primerjavam glede dosega z ameriškim pionirjem električnih avtomobilov Teslo. Po predstavitvi taycana so se morali spoprijeti tudi s kritikami, saj so ga v prvi vrsti primerjali s teslo modelom S.

Samo pogled na doseg ni dovolj, trdi Steiner. "Za nas je 400 kilometrov primeren doseg, to lahko zagotovimo tudi s taycanom." Po prepričanju Porschejevega strokovnjaka večja baterija potrebuje več energije, to prinaša večjo težo in slabše dinamične karakteristike.

S polno baterijo, ki ima zmogljivost 93,4 kilovatne ure, naj bi taycan prevozil do 450 kilometrov. Foto: Porsche
S polno baterijo, ki ima zmogljivost 93,4 kilovatne ure, naj bi taycan prevozil do 450 kilometrov. Foto: Porsche

Zato po mnenju Steinerja ni smiselno voditi bitke za čim večji doseg, saj tudi večje razdalje niso običajne za vsakodnevne poti. Bolj sta pomembna hitrejše polnjenje baterije in ustrezna gostota hitrih polnilnih mest, še pravi Steiner, ki za konec dodaja, da bo zagotovo kmalu viden tudi napredek glede dosega električnih vozil, saj je napredek na področju razvoja baterije izjemen.

Vsi ljubitelji Porscheja pa si lahko ogledajo prispevek iz oddaje Avtomobilnost, ko smo lani v Avtomobilnosti zapeljali enega najbolj vročih modelov znamke, speedsterja.