Skupina Bosch je na svoji lokaciji v Stuttgart-Feuerbachu začela serijsko proizvodnjo pogonov na gorivne celice. Prvi kupec je ameriško podjetje Nikola, ki želi po svojem baterijsko-električnem tovornjaku na trg poslati tudi vozilo z gorivnimi celicami, piše spletni Automobilwoche. Prvi primerki naj bi na severnoameriški trg prišli v tretjem četrtletju leta 2023.
V Nemčiji Bosch dobavlja za podjetje Iveco. Italijanski proizvajalec tovornjakov je nedavno v celoti prevzel skupno podjetje z Nikolo. "Nimamo samo potrebnega sistemskega znanja, temveč tudi sposobnost hitrega prilagajanja novih razvojnih dosežkov v velikih serijah," pravi generalni direktor Markus Heyn. Poleg Boscha se z gorivnimi celicami ukvarja tudi dobavitelj ElringKlinger.
Daimler Truck se prav tako zanaša na gorivne celice in skupaj z Volvom razvija svoj sklop. Skupno hčerinsko podjetje Cellcentric v ta namen gradi lastno tovarno blizu Stuttgarta. Začetek proizvodnje je predviden za leto 2025. "Električni tovornjaki s pogonom na gorivne celice na osnovi vodika bodo ključna tehnologija za CO2-nevtralen transport prihodnosti," je prepričan šef za tovorna vozila Martin Daum.
Tudi črnoglede napovedi
Veliko vprašanje je, kako hitro se lahko tehnologija uveljavi na trgu. Heyn predvideva, da bo do leta 2030 vsako peto novo gospodarsko vozilo na cestah s pogonom na gorivne celice. To sovpada z izračuni zveznega ministrstva za promet, ki predvideva 17-odstotni delež.
Obstajajo pa tudi precej bolj črnoglede napovedi. Akademija za inženirske znanosti (Acatech) predvideva, da bodo gorivne celice do leta 2030 ostale "nišni izdelek". Razlog je pomanjkanje vodika in pomanjkanje ustreznih vozil.
V Ljubljani smo nedavno na redni liniji LPP gostili Toyotin avtobus na vodik. Tudi polnjenje je potekalo v Ljubljani. Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje