Bosch želi do konca desetletja z vodikovimi tehnologijami ustvariti pet milijard evrov letne prodaje. Foto: Reuters
Bosch želi do konca desetletja z vodikovimi tehnologijami ustvariti pet milijard evrov letne prodaje. Foto: Reuters

Skupina Bosch je na svoji lokaciji v Stuttgart-Feuerbachu začela serijsko proizvodnjo pogonov na gorivne celice. Prvi kupec je ameriško podjetje Nikola, ki želi po svojem baterijsko-električnem tovornjaku na trg poslati tudi vozilo z gorivnimi celicami, piše spletni Automobilwoche. Prvi primerki naj bi na severnoameriški trg prišli v tretjem četrtletju leta 2023.

V Nemčiji Bosch dobavlja za podjetje Iveco. Italijanski proizvajalec tovornjakov je nedavno v celoti prevzel skupno podjetje z Nikolo. "Nimamo samo potrebnega sistemskega znanja, temveč tudi sposobnost hitrega prilagajanja novih razvojnih dosežkov v velikih serijah," pravi generalni direktor Markus Heyn. Poleg Boscha se z gorivnimi celicami ukvarja tudi dobavitelj ElringKlinger.

Velik kamen spotike pri tovornjakih in avtobusih na vodik je pomanjkanje infrastrukture. Čeprav je v Nemčiji okoli 100 polnilnih postaj s H2 in okoli 200 po vsej Evropi, so večinoma namenjene avtomobilom in lahkim gospodarskim vozilom. Zaradi velikih rezervoarjev veliki tovornjaki potrebujejo bistveno večje skladiščne prostore. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Velik kamen spotike pri tovornjakih in avtobusih na vodik je pomanjkanje infrastrukture. Čeprav je v Nemčiji okoli 100 polnilnih postaj s H2 in okoli 200 po vsej Evropi, so večinoma namenjene avtomobilom in lahkim gospodarskim vozilom. Zaradi velikih rezervoarjev veliki tovornjaki potrebujejo bistveno večje skladiščne prostore. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Daimler Truck se prav tako zanaša na gorivne celice in skupaj z Volvom razvija svoj sklop. Skupno hčerinsko podjetje Cellcentric v ta namen gradi lastno tovarno blizu Stuttgarta. Začetek proizvodnje je predviden za leto 2025. "Električni tovornjaki s pogonom na gorivne celice na osnovi vodika bodo ključna tehnologija za CO2-nevtralen transport prihodnosti," je prepričan šef za tovorna vozila Martin Daum.

Tudi črnoglede napovedi

Veliko vprašanje je, kako hitro se lahko tehnologija uveljavi na trgu. Heyn predvideva, da bo do leta 2030 vsako peto novo gospodarsko vozilo na cestah s pogonom na gorivne celice. To sovpada z izračuni zveznega ministrstva za promet, ki predvideva 17-odstotni delež.

Obstajajo pa tudi precej bolj črnoglede napovedi. Akademija za inženirske znanosti (Acatech) predvideva, da bodo gorivne celice do leta 2030 ostale "nišni izdelek". Razlog je pomanjkanje vodika in pomanjkanje ustreznih vozil.

V Ljubljani smo nedavno na redni liniji LPP gostili Toyotin avtobus na vodik. Tudi polnjenje je potekalo v Ljubljani. Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.