Avtomobilski sektor se spopada z različnimi izzivi, kot sta regulativna negotovost in konkurenca iz Kitajske. Svetovna prodaja električnih vozil se je leta 2023 povečala za 35 odstotkov, leta 2024 pa je padla. Se je pa junija prodaja novih avtomobilov v Evropski uniji povečala za 4,3 odstotka na najvišjo vrednost od julija 2019, medtem ko je število registracij baterijskih električnih avtomobilov rahlo upadlo. Foto: Reuters
Avtomobilski sektor se spopada z različnimi izzivi, kot sta regulativna negotovost in konkurenca iz Kitajske. Svetovna prodaja električnih vozil se je leta 2023 povečala za 35 odstotkov, leta 2024 pa je padla. Se je pa junija prodaja novih avtomobilov v Evropski uniji povečala za 4,3 odstotka na najvišjo vrednost od julija 2019, medtem ko je število registracij baterijskih električnih avtomobilov rahlo upadlo. Foto: Reuters

Prehod na električna vozila igra ključno vlogo pri zmanjševanju svetovnih izpustov ogljika. Premik k električnim vozilom bo preoblikoval avtomobilsko industrijo in okolje, poroča tiskovna agencija Reuters, kjer pišejo, da je bilo na nedavnih volitvah v EU-ju, ki so potekale v času šibkega povpraševanja po električnih vozilih, vse več pozivov k preklicu prepovedi prodaje dizelskih in bencinskih avtomobilov v EU-ju po letu 2035.

"Potrebujemo malo več prožnosti v urniku," je dejal Izvršni direktor Renaulta Luca De Meo, ki predseduje skupini evropskih avtomobilskih proizvajalcev ACEA, hkrati pa je dodal: "Resna strateška napaka bi bila, če bi zgolj in preprosto opustili cilj zaradi trenutne upočasnitve prodaje električnih vozil.

Na vprašanje o ambicijah Renaulta, da v kontekstu šibkega domačega trga 100 odstotkov evropske proizvodnje avtomobilov preusmeri na električna vozila, pa De Meo pravi: "Resnica je, da še nismo na pravi poti, da bi do leta 2035 dosegli prodajo le 100-odstotno električnih avtomobilov. To je resnica. Če nam stranke ne sledijo, smo vsi odgovorni. Moramo zmanjšati stroške."