Avtomobilski sektor se sooča z različnimi izzivi, kot sta regulativna negotovost in konkurenca iz Kitajske. Svetovna prodaja električnih vozil se je leta 2023 povečala za 35 %, leta 2024 pa je padla. Junija se je prodaja novih avtomobilov v Evropski uniji junija povečala za 4,3 % na najvišjo vrednost od julija 2019, medtem ko je registracija baterijskih električnih avtomobilov rahlo upadla. Foto: Reuters
Avtomobilski sektor se sooča z različnimi izzivi, kot sta regulativna negotovost in konkurenca iz Kitajske. Svetovna prodaja električnih vozil se je leta 2023 povečala za 35 %, leta 2024 pa je padla. Junija se je prodaja novih avtomobilov v Evropski uniji junija povečala za 4,3 % na najvišjo vrednost od julija 2019, medtem ko je registracija baterijskih električnih avtomobilov rahlo upadla. Foto: Reuters

Prehod na električna vozila igra ključno vlogo pri zmanjševanju svetovnih emisij ogljika. Premik k električnim vozilom bo preoblikovala avtomobilsko industrijo in okolje, poroča tiskovna agencija Reuters, kjer pišejo, da je bilo na nedavnih volitvah v EU, ki so potekale v času šibkega povpraševanja po električnih vozilih, vse več pozivov k preklicu prepovedi prodaje dizelskih in bencinskih avtomobilov v EU po letu 2035.

"Potrebujemo malo več prožnosti v urniku," je dejal Izvršni direktor Renaulta Luca De Meo, ki predseduje skupini evropskih avtomobilskih lobistov ACEA, hkrati pa je dodal: "Resna strateška napaka bi bila, če bi zgolj in preprosto opustili cilj zaradi trenutne upočasnitve prodaje električnih vozil.

Na vprašanje o ambicijah Renaulta, da v kontekstu šibkega domačega trga 100 % evropske proizvodnje avtomobilov preusmeri na električna vozila, pa De Meo pravi: "Resnica je, da še nismo na pravi poti, da bi do leta 2035 dosegli prodajo le 100-odstotno električnih avtomobilov. To je resnica. Če nam stranke ne sledijo, smo vsi odgovorni. Moramo zmanjšati stroške."