Na agenciji za varnost prometa pred vrhuncem dopustov opozarjajo vse, ki se bodo na (daljšo) pot odpravili z avtomobilom, naj ne pozabijo pregledati svojih jeklenih konjičkov. Kot pravijo, gre običajno za daljše poti, v okviru katerih vozniki veliko število kilometrov prevozijo po hitrih avtocestah, vozilo je navadno polno obremenjeno (tudi s strešnim prtljažnikom ali celo priklopnikom), vožnja pa poteka večkrat tudi ponoči, ob visokih temperaturah in pregretem asfaltu ali pa v prahu in po uničenem makadamu. "Vse to lahko pomembno vpliva na zanesljivost komponent vozila, s tem pa tudi na varnost na cesti," opominjajo.
Najpomembneje je, da ima vozilo ustrezne pnevmatike, saj so te edina povezava vozila s cesto, "zato naj bo skrb za pnevmatike povsem na vrhu vaših prioritet".
Prilagodite tlak v pnevmatikah
Najprej seveda obvezno preverite tlak in ga, če bo vozilo polno naloženo, ustrezno prilagodite, svetujejo in dodajajo: "Na stebričku B ali C (tudi v vratcih pokrova za gorivo) je običajno nalepka z ustreznimi podatki za potreben tlak pnevmatik pri delno in polno obremenjenem vozilu. Proizvajalec običajno priporoča 0,2–0,4 bara višji pritisk, ko je vozilo polno obremenjeno. Pazite – vedno preverjajte pritisk pri hladnih pnevmatikah. Že nekaj kilometrov (okoli pet) lahko ogreje tekalno površino, to pa pomeni tudi višji tlak. S pravilnim tlakom boste zagotovili dobro naleganje tekalne površine in varnejšo, predvidljivejšo lego, manjšo obrabo, preprečili morebitne poškodbe … in ne nazadnje zmanjšali porabo goriva."
Če je avtomobil novejšega letnika, pri tem nastavite še vrednosti sistema TPMS (Tyre Pressure monitoring System), ki samodejno nadzoruje tlak v pnevmatikah in voznikom javlja nepravilnosti ali izgubo tlaka v točno določeni pnevmatiki ali v eni od pnevmatik.
Če ima vaše vozilo rezervno pnevmatiko, ne pozabite tudi nanjo, opozarjajo, saj je polprazna rezerva le balast v avtomobilu.
Ne zanašajte se na 1,6 milimetra globine
Ključna je seveda obrabljenost pnevmatik. Čeprav pravilnik določa minimalno globino, ki je 1,6 milimetra, pa na AVP-ju opozarjajo, da v takem primeru pnevmatike zadovoljujejo zgolj zakonski minimum: "Že pri dveh milimetrih je pnevmatika obrabljena celo do 94 odstotkov, pri treh 78 odstotkov. To seveda kritično vpliva na vodljivost in obnašanje vozila, ne nazadnje tudi na zavorno pot. Ko se namreč avtomobil z novimi pnevmatikami ustavi, ima avtomobil z obrabljenimi (pri 3 mm ostanka profila) še približno 30 km/h hitrosti, zavorna pot pa je daljša za kar dve dolžini avtomobila."
Če se na pot odpravite z minimalno zahtevano globino profila, se vam lahko kaj hitro zgodi, da bo globina padla pod zakonsko dovoljeno mejo, za kar pa je predvidena globa 400 evrov, še pravijo.
Izboklina, neenakomerna obraba sta lahko znak kakšne druge napake na vozilu
Temeljit pregled pnevmatik pa lahko pokaže tudi druge, ravno tako potencialno nevarne nepravilnosti: neenakomerno obrabo tekalne plasti, izbokline na bočnici … "Vse to pa so seveda indici, ki lahko že govorijo o drugih napakah na vozilu – na primer nepravilno nastavljeni ali porušeni geometriji podvozja (optika), izrabljenih blažilcih, napaki na zavornem ali krmilnem sistemu … vse to so potencialno resne napake, ki vplivajo na varnost vožnje, torej bo nujen tudi obisk serviserja."
"Lahko pa gre sicer tudi samo za nepravilen tlak v pnevmatikah. Če pa ob pregledu na bočnici opazite ureznine, presekanine, razpokanine ali celo izbokline, pa gre za resno in nevarno poškodbo pnevmatike, ki skoraj vedno narekuje menjavo, vsekakor pa vsaj nujen obisk vulkanizerja," še pravijo.
Samo tako bo vaša vožnja lahko varna in zanesljiva ter boste lahko prepričani, da bo v kritičnih trenutkih vaše vozilo reagiralo tako, kot ste si želeli in pričakovali, še končujejo na agenciji za varnost prometa.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje